Matchless (1967)

Italië
Komedie / Thriller

geregisseerd door Alberto Lattuada
met Patrick O'Neal, Ira von Fürstenberg en Donald Pleasence

Een journalist komt in het bezit van een magische ring waardoor je onzichtbaar wordt, en de bijbehorende geheime formule. Dan blijken een aantal Chinese agenten hier ook erg in geïnteresseerd.

avatar van stephan73
Matchless is een heerlijke over-the-top spionage-komedie van Italiaanse makelij.
Een journalist krijgt een ring in bezit en wordt door de Amerikaanse regering gevraagd om die te gebruiken om spion te spelen.
Wat volgt is een soort mix van The Invisible Man (inclusief de onzichtbare journalist die bij "blote" vrouwen rondloopt) en In Like Flint. Gewoon lekkere spionage pulp.

Met enkele leuke bijrollen (Donald Pleasence en Henry Silva) en schitterende muziek van Ennio Morricone!