Frau im Besten Mannesalter (1959)

West-Duitsland

geregisseerd door Axel von Ambesser
met Johannes Heesters, Marianne Koch en Bernhard Wicki

Na een zeer heftige discussie over de uit de hand lopende rekeningen die Bernhard (Johannes Heesters) voortdurend ontvangt voor de nieuwe kleding van echtgenote Carola (Marianne Koch), verlaat zij hem omdat ze ervan overtuigd is zelf voor haar eigen onderhoud te kunnen zorgen. Beiden hopen dat de ander terugkomt, maar ze zijn te trots om de eerste stap te zetten. Tot Carola van auteur Tex (Bernhard Wicki) een baantje als chauffeuse aangeboden krijgt en het tussen beiden lijkt te klikken. Dan begint Bernhard te vrezen dat hij haar wel eens voorgoed kwijt kan raken.