Out of the Body (1989)

Australië
Thriller

geregisseerd door Brian Trenchard-Smith
met Mark Hembrow, Tessa Humphries en Carrie Zivetz

David Gaze heeft last van nachtmerries. Hij voorspelt rituele moorden op vrouwen, die dan ook daadwerkelijk plaatsvinden. Zijn vriendin vermoedt dat hij een medium is voor een occulte macht. David probeert de vrouwen te waarschuwen, maar zet daardoor de verdenking op zichzelf. De psychologe Lydia wil hem helpen door middel van een serum, maar dat loopt fataal af.

Laatst voor een euro gekocht. Ik verwacht een meesterwerk.

avatar van Purmerend
Nog niet gezien ichi?
Zo'n topper kun je toch niet laten wachten .

avatar van moviemike
Heb thuis de zesde editie van Robert Hofman's speelfilmencyclopedie met 65.000 titels liggen en daarin halen regelmatig films als deze nog een behoorlijk cijfer.

avatar van Lui
Lui (crew)
Out of the Body is het eerste uur saai en sfeerloos. Het laatste halfuur slaat dat echter helemaal om en zat ik geboeid te kijken. De demon - die toeslaat als zijn "gastheer" slaapt - is een concept dat ik nog niet vaak gezien heb en is bovendien interessant uitgevoerd.
Het einde is een minpunt.

avatar van moviemike
simpel verhaal met over the top acteerwerk maar het verveelde nergens

Ha! Eindelijk weer op vhs gevonden! Over 15 jaar ga ik 'm kijken...