Desperate Lives (1982)

geregisseerd door Robert Michael Lewis
met Doug McKeon, Helen Hunt en Grant Kramer

Scott Cameron (Doug McKeon) brengt veel tijd door met een groep jongeren die drugs gebruiken. Zijn zus Sandy (Helen Hunt) heeft verkering met Steve (Grant Kramer), een jongen die ook regelmatig drugs gebruikt. Veel jongeren op hun school hebben drugsproblemen, maar niemand die het toe wil geven. De nieuwe decaan Eileen Phillips (Diana Scarwid) ziet de problemen wel in, maar veel ouders denken dat ze de perfecte tieners hebben. Wanneer Steve Sandy overhaalt om PCP te gebruiken, wordt ze lichtelijk psychotisch en raakt ze gewond. De zaken beginnen vervolgens meer en meer uit de hand te lopen.

Redelijke tv-film met een nog jonge Helen Hunt met een thema dat nog steeds actueel is.