The Blood Bond (2010)

Verenigde Staten / China
Actie / Thriller

geregisseerd door Michael Biehn en Antony Szeto
met Michael Biehn, Simon Yam en Phoenix Chou

De wereldberoemde spirituele leider Bagwun komt aan in de Aziatische natie van Purma om lezingen te geven aan de gelovigen. Hij wordt vergezeld door een groep monniken en bedienden inclusief zijn persoonlijke lijfwacht Deva, een mooi Aziatisch meisje met buitengewone fysieke krachten. Wanneer ze bij hun hotel aankomen worden ze aangevallen door een terroristische groepering. Bagwun raakt hierbij zwaargewond en moet binnen 12 uur een levensreddende operatie ondergaan. Echter zijn bloedgroep is zo zeldzaam dat er slechts een paar donoren gevonden kunnen worden die op tijd de stad kunnen bereiken. Wanneer de rebellenleider Lompoc dit hoort begint hij de donoren een voor een om te brengen.