Kill Me Please (2010)

Frankrijk / België

geregisseerd door Olias Barco
met Aurélien Recoing, Benoît Poelvoorde en Saul Rubinek

Dokter Kruger is een pionier die vast van plan is om zelfmoord in de moderne samenleving te introduceren. Hij droomt ervan een therapeutisch kader te scheppen waarin de geneeskunde tussenkomt om de destructieve drang van de wanhopigen, of de patiënten, in goede banen te leiden. In zijn privékliniek ontvangt hij elke dag zijn patiënten en luistert naar hen. Hij bestudeert samen met hen de motieven die hun toekomstige zelfmoord rechtvaardigen – of niet. Wanneer hun besluit vaststaat hebben ze recht op een laatste wens: een speciaal ontbijt, een uitmuntende wijn, een persoonlijke gril. Dokter Kruger is een humanist die de dood van anderen wil verzachten. Maar in het eenzame gebergte waar de goede dokter de droom van de ideale zelfmoord nastreeft doet iets hem eraan herinneren dat niemand de dood kan controleren: de dood zelf.

avatar van Jawaddedadde
Van de makers van C'est Arrivé très de chez Vous.

Kill Me Please on Vimeo

Lijkt me weer een donkere komedie te worden.

avatar van JJ_D
Heeft nu ook de hoofdprijs weggekaapt op het Filmfestival van Rome. Zeer benieuwd naar, want inhoudelijk zeer gelijklopend met 'C'est arrivé près de chez vous'!

avatar van louisvf
Waar haal je het idee om de maker hier, te linken aan Benoit zijn eindwerk...?!

avatar van b00ts
Helaas. Komedie? Ik heb niet gelachen. Die half gare typetjes die er worden neergezet daargelaten. Ik vond het eerder drama. Zwart/wit gefilmd. Dat benadrukt nog eens het sombere gevoel dat de film uitstraalt. Goed geacteerd, dat zonder meer, maar het is niet mijn film.

Sombere, absoluut niet grappige, zogenaamde komedie. Het zwart-wit moet de film estetisch maken, voor mij werd het allemaal nog saaier en leger en werd het een soort onwerkelijke documentaire. De film kent geen enkel plot en de absurde humor is absoluut mijn smaak niet.

De film zat toch wel echt wel vol met grappige scenes!

avatar van henkula
morbide grapjes genoeg, pure humor vanuit Frankrijk ligt mij niet zo goed, dit was wel aardig.

louisvf schreef:
Waar haal je het idee om de maker hier, te linken aan Benoit zijn eindwerk...?!

Omdat het zo op de affiche en de dvd-release staat misschien ....

avatar van Hannibal
Er hangt zo'n beklemmende, sinistere, onaangename sfeer aan deze film, dat ik dit moeilijk als komedie kan zien. Ja, ik heb wel een paar keer moeten lachen, maar vond sommige scènes te schokkend om er om te moeten lachen. Een slechte film is het zeker niet, intrigerend zelfs, en om er toch een knipoog aan te kunnen geven, een soort Loenatik 2.0.

avatar van Aapje81
De eerste helft van de film was sfeervol en orgineel. De opbouw is zorgvuldig en smaakvol en de personages lijken op het eerste gezicht boeiend genoeg. In de tweede helft van de film wordt al het goede voorwerk vakkundig om zeep geholpen. Even kort door de bocht. Er had veel en veel meer ingezeten. Goede ideetjes zijn er meer dan voldoende maar die zijn er maar voor een film van drie kwartier. De rest wat daarma komt mag geen naam hebben. Tweeslachtige film die over het geheel genomen het oordeel Matig verdiend.

Aanvankelijk vond ik dit helemaal geen komedie maar dan gaat de film toch wel over naar een zwarte komedie met als hoogtepunt de boswandeling. Helaas, lang houdt die tendens niet aan en vervalt de film in absurditeit waarbij men het gissen heeft naar de betekenis er van. Toch niet volledig afbreken, want hoezeer naar het einde toe wansmakelijke tonelen zich opstapelen, de film behoudt toch wel een zekere spankracht en wat vooral te loven blijft, is het spel van de acteurs waarbij de pluim niet naar hoofdrolspeler Aurélien Recoing gaat, maar wel naar Bouli Lanners.