Brick Bradford (1947)

Sciencefiction / Avontuur

geregisseerd door Spencer Gordon Bennet en Thomas Carr
met Kane Richmond, Rick Vallin en Linda Leighton

De Amerikaan Brick Bradford is een geheim agent. Hij krijgt de opdracht van de regering om de 'Interceptor Ray', een nieuw uitgevonden raket, te bewaken. Brick krijgt te maken met de mysterieuze wetenschapper prof. Salisbury, wiens tijdmachine hem heen en terug naar de maan kan transporteren. Op de maan wordt Brick gevangen genomen door handlangers van koningin Khana, maar hij wordt al snel weer vrijgelaten, omdat ze hem aantrekkelijk vindt. Terug op aarde komen Brick, Sandy Sanderson en June Salisbury met de tijdmachine echter in de 18e eeuw terecht. Het trio moet het opnemen tegen piraten en inboorlingen op een eiland.