Rubber Racketeers (1942)

1 stem

Misdaad / Drama

geregisseerd door Harold Young
met Ricardo Cortez, Rochelle Hudson en William Henry

Het is 1942. Door de oorlogsinspanningen is er veel vraag naar rubber. Gilin wordt uit de gevangenis ontslagen en hij ziet wel wat in de illegale handel met rubberen banden. Wanneer Gilin naar huis rijdt heeft hij een aanrijding met de defensiemedewerkers Bill Barry en Mary Dale. Gilins vriendin Nikki haalt hem over een valse schadeclaim met Bill te regelen. In plaats van hun auto moet de oude wagen met versleten banden van de Chinese bediende Tom, die op het punt staat het leger te verlaten, op de claim vermeld worden. Gilin verkoopt de goede banden op de zwarte markt. Vervolgens verkoopt Gilin overal in de stad de banden van de door zijn bende gestolen auto’s. Gilin verkoopt ook defecte synthetische banden, waardoor Mary Dale's broer Freddy wordt gedood, wanneer een dergelijke band knapt. Bill en een groep defensiewerknemers stellen zelf een onderzoek in naar de daders.