Daphne and the Pirate (1916)

Avontuur / Drama

geregisseerd door Christy Cabanne
met Lillian Gish, Elliott Dexter en Walter Long

Daphne La Tour is de dochter van een arme Franse edelman in het begin van de 18e eeuw. Philip de Mornay is de favoriet aan het hof van de koning en kan iedere vrouw krijgen die hij maar wil. Hij heeft zijn zinnen gezet op Daphne en geeft zijn mannen opdracht haar te ontvoeren en haar mee te nemen naar het huis van Franchette, een populaire madam. Maar voordat hij haar voor zich kan winnen, moet Philip vluchten en wordt hij gevangen genomen door piraten. In de tussentijd overvallen soldaten het huis van madam Franchette. De soldaten zoeken naar vrouwen die ze naar Louisiana kunnen sturen omdat daar een gebrek is aan vrouwen.