ad
  • 8.077.366 stemmen

Das Leben Ist Zu Lang (2010)

Komedie / Drama | 86 minuten

Genre: Komedie / Drama

Oorsprong: Duitsland

Geregisseerd door: Dani Levy

Met onder meer: Markus Hering, Meret Becker en Veronica Ferres

IMDb beoordeling: 5,2 (234)

Oorspronkelijke taal: Duits

Oorspronkelijke titel: Das Leben ist zu lang

Releasedatum: 26 augustus 2010

Over Das Leben Ist Zu Lang

Geen crisis is zo erg als die van Alfi Seliger (Markus Hering). Deze Joodse filmmaker, hypochonder en familieman staat het water aan de lippen; zijn puberkinderen vinden hem lachwekkend, met zijn vrouw is het al niet veel anders, zijn bank gaat failliet en zijn nieuwe project stuit overal op tegenwerking. Daarbij wordt hij ook nog gestalkt door Natasha, de vrouw van een grote producent. Zelfs zijn psychiater adviseert hem er een einde aan te maken. Alfi begint de moed te verliezen. Kan hij hier nog weer bovenop komen?

Alfi Seliger

Holger Miesbach-Boronowski

Professor Mohr

avatar van morris62

morris62

Nou weten we dat Duitse humor ons niet altijd boeit, maar bij het lezen van de berichten over deze film, wilde ik hem toch een kans geven. Bij vlagen is deze film vermakelijk, maar wat mij het meest stoort is dat de makers te duidelijk Woody Allen willen immiteren. En daarin mislukken ze grandioos. Flauwe poging tot.