Vakantie in Eigen Land (2011)

Nederland
Drama / Familie

geregisseerd door Hanro Smitsman
met Lottie Hellingman, Max van den Burg en Amalia Yuno

Joep staat aan de rand van de financiële afgrond. Daarom wordt de gezinsvakantie dit jaar geen luxueus verblijf in Portugal, maar een uitstapje in eigen land. Feitelijk is het zelfs een vlucht voor zijn criminele klanten. Met zijn vrouw Claire en dochter Saskia, neemt Joep zijn intrek in een oude stacaravan op een vervallen camping. Tegenover hen is een Sintifamilie neergestreken. Claire en Joep moeten niets van hen hebben, maar tussen Saskia en Dukker, de zoon van de Sinti's, bloeit iets moois op.

Leuk dat Smitsman zo enthousiast bezig blijft.

avatar van chiel
En nu al een poster, wat snel! Of is deze ook al weer af?

Draaiperiode is geloof ik wel al ten einde.

Deze poster was er volgens mij al voordat er ook maar een shot gedraaid was...

avatar van chiel
Dan had de poster toch nog niet mogen worden toegevoegd?

Dit is al gedraaid, dus de daadwerkelijke poster zal spoedig volgen, lijkt me.

avatar van Knisper
chiel schreef:
Dan had de poster toch nog niet mogen worden toegevoegd?
Dat komt wel vaker voor; als er een uiteindelijke poster komt, dan wordt deze vervangen.

avatar van Mug
Mug
Film draait deze herfstvakantie al op het Cinekid Festival. En zal uitgezonden worden op 8 januari 2011 op de vaderlandsche tv.

Wat heeft dat telefilmproject nog voor nut als ze ze nu gewoon random gaan programmeren op tv?

Niet zo goed als Sterkste Man van Nederland, De (2011) maar best een redelijke kinderfilm ik vond deze telefilm meer alleen voor de kinderen.

robertus65
Ook dit is weer een feel good movie met een multiculti sausje. De poster is inderdaad totaal verkeerd, tijd om te vervangen.

avatar van Sjoerdow
Aardige kinderfilm, ondanks de volwassen topics die aangesneden worden.

Sommige dingen komen ongeloofwaardig over. Hebben zigeunerkinderen beugels? . En natuurlijk zijn onze buitenlandse vrienden bijzonder vriendelijk, grappig en begripvol. Tikje vervelend allemaal, maar we doen het voor de kids.

Het einde valt vanaf het begin al te raden, dat maakt het een beetje slapjes als geheel. De humor is echter best aardig zo nu en dan.

Leuk voor je kids, matig voor de doorgewinterde filmliefhebber.

avatar van Mug
Mug
Tja, een jeugdfilm....waar zo ongeveer 10 minuten (!!!) wordt geluld over de tieten van de overspelige mams (geen grap). Euhm....het zal wel aan mijn ouderwetsche preutsheid liggen? Film over de financiële crisis en vooroordelen, opgelost volgens kinderlijke conventies. Aardig, maar weinig verrassend.

Balletjongetje tegen Dukker: 'Ben jij nou een allochtoon?'
Dertig seconden later zien we hem met het balletgroepje in actie ... met zwarte danseressen.

Het ligt ongetwijfeld aan mij....

avatar van zyntex
in het verleden behaalde resultaten bieden geen garanties voor de toekomst

avatar van mikey
Mug schreef:
Dat is dan wel weer leuk. Het zijn foute ouders die onbehoorlijk omgaan met het kindje. Ik kon ook erg lachen om de lelijke grote kont grap van de vrouw van een advokaat.

Het gaat over dat wij Individuen het misschien wel helemaal niet beter hebben dan de Roma.. die hebben tenminste elkaar en komen voor elkaar op. En daar draait niet alles om bankpasjes, type auto en de boezem van je vrouw.

avatar van boetskef1
Een leuke film voor Nederlandse begrippen, de achterliggende gedachte is aardig in beeld gebracht.
Al vind ik wel dat de kinderen opvallend iets te slim zijn voor hun leeftijd.
Typische film voor de VARA trouwens

Sjoerdow schreef:

Ja, stel je voor, aardige buitenlanders.

allemaal te lief en te idealistisch/onrealistisch

avatar van mikey
kos schreef:
Ja, stel je voor, aardige buitenlanders.
Het zijn niet eens buitenlanders maar mensen in woonwagen. Weer lekker dom dus.

onderhoudende film, die me positief verrast heeft.

en, lottie rules !

wat een milf

Dick2008
mikey schreef:
Het zijn niet eens buitenlanders maar mensen in woonwagen. Weer lekker dom dus.

Sinti's zijn zigeuners, die dus inderdaad in een woonwagen wonen. Maar het zijn geen woonwagenbewoners, al zullen vele het verschil wel weer niet zien. Zigeuners klinkt ook niet zo geweldig dus daarom is het Sinti's.

Ook al is het een kinderfilm, dit is zo saai. Er gebeurt gewoon veel te weinig in het verhaal. De kinderen acteren heel matig, vooral het meisje Saskia die maar één gezichtsuitdrukking lijkt te hebben.

avatar van Robi
Kakgezin raakt in grote financiële problemen en komt op de vlucht voor een schuldeiser in contact met een zigeunerfamilie. Uiterst onwaarschijnlijk en over de top verhaal maar dat mag de pret verder niet drukken. Het blijft een vermakelijke film die lekker wegkijkt.

Dick2008
Meer toeval dat ik hem vanochtend heb bekeken. Zou eigenlijk zo'n film niet zo snel uitkiezen. Mag dan een kinderfilm zijn, volwassenen kunnen hem net zo goed bekijken. Alleen ik begrijp eerlijk gezegd niet goed wat men precies met deze film wil. De omgang met verschillende culturen heeft niet zozeer met leeftijd te maken maar met je eigen instelling. Grootste probleem bij deze film is de trage opzet waardoor de film al heel snel saai wordt en als je niet uitkijkt dan ben je ook zo (weer) ingedut. 2.0

avatar van 606
Geen hoogvlieger en soms langdradig.
Acteren was best redelijk te noemen.
Wel aantal ongeloofwaardige dingen, en de poster klopt niet bij de film.

2,5 ster

avatar van jippie2010
De acteerprestaties waren goed te doen,
met name van de kinderen.
Want Elle van Rijn was tenenkrommend!
Samen met het feit dat het inderdaad idealistisch neergezet is,
maakt dat deze film voor mij net geen voldoende haalt: *2,5

avatar van Bombong
gotti schreef:
Deze poster was er volgens mij al voordat er ook maar een shot gedraaid was...

Het zijn op de poster inderdaad twee totaal andere kinderen dan in de film!

avatar van david bohm
Best een geinig filmpje. Hierboven zijn al een paar momenten genoemd die wel aardig zijn.
Het acteerwerk is matig, ook geen heel bekende cast maar het script met toch wat min of meer gewaagde dingen en een burgerlijk gezin in crisis is in orde.
Mooie naam trouwens Amalia Yuno, het is nog wel nog niet 1 juno maar toch.