Overmorgen (2010)

Alternatieve titel: One Night Stand V - Overmorgen

Nederland

geregisseerd door Natasja André de la Porte
met Houk van Warmerdam, Monic Hendrickx en Susa Andréa

Thijs is geslaagd voor zijn eindexamen. Het is stralend weer, de sproeten op de rug van zijn vriendin lijken op sterrenstelsels, hij zeilt met vrienden, het is zomer. Als Thijs’ gescheiden vader plotseling in het ziekenhuis wordt opgenomen neemt Thijs het niet serieus. Zijn vader gaat niet weg. Niemand gaat weg. Scheidingen bestaan niet. Beter dromen dan vechten. Maar het is niet tegen te houden. Terwijl de zon keihard verder schijnt moet Thijs dubbel afscheid nemen: van zijn vader en van zijn eigen vaderrol in huis.

Film uit de nieuwe One Night Stand reeks.

Acht nieuwe films van Nederlands talent vanaf 15 oktober op tv.

avatar van Phoenix
Schitterende synopsis, kapp! Zoals zo vaak. Krijg je hiervoor nog pointers van de producenten/distributeurs of rolt dit er zo maar uit?

Die mooie plotjes (+ plaatjes) krijg ik kant en klaar aangeleverd van PR/communicatiebureau's, of rechtstreeks van distributeurs en producenten. In dit geval het eerste geval.
Soms moet ik ze nog wel even inkorten.
Maar ik kan zelf ook hele mooie synopsissen maken hoor.

Houk is -als ik het goed heb- de zoon van Alex.

Bij vlagen mooi -zeker de scenes tussen Thijs en zijn vriendinnetje- maar er gebeurd te weinig om echt te blijven boeien. En hoe lang duurt het voordat men er achter komt dat het niet boeiend is om naar mensen te kijken die alles opkroppen en niet handelen...

Mooie en ontroerende film, van een maker die ik nog niet kende. Voor mij een verrassing tussen de One Night Stands van dit jaar; een inhoudelijke sterke film, die niet uitlegt, maar laat voelen en zien. En dat komt aan. Mooi gefilmd op buitenlocaties die veel aan het verhaal meegeven. Susa Andrea als het kleine zusje van de hoofdpersoon is een ontdekking. Ben benieuwd hoe deze regisseur/schrijfster zich verder zal ontwikkelen.

robertus65
Gevoelige film over een jongen die in een ontkenningsfase zit en het er moeilijk mee heeft. Niet altijd even boeiend.

avatar van Baggerman
Helemaal niet onaardig, al is het acteren zo af en toe tenenkrommend van sommige bijfiguren. Houk van Warmerdam, Monic Hendrickx en Susa Andréa acteerden mijns inziens wel prima.
Houk lijkt qua uiterlijk wel op zijn vader. Ik vond het plot verder wel mooi ingetogen en bleef eigenlijk hangen in de film zonder dat ik dat van tevoren van plan was geweest, dus vond ik het blijkbaar ook allemaal boeiend genoeg.

avatar van elmo4ever
de eerste keer dat ik hem zag was op de première en toen walste daarna finnemans er overheen waardoor je overmorgen eigenlijk een beetje vergeet gister opnieuw op tv gezien en het verhaal is toch wel mooi misschien iets lang dradig aar daardoor blijft hij wel lekker hangen het acteer werk was wel erg uhm... niet goed;) hoewel de bekende namen het toch wel goed doen... maar meer dan een 2,5 kan ik er ook niet van maken. Volgende week allemaal kijken naar de Gouden Kalf winnende film "Finnemans"

avatar van Robi
Mooie film over twee kinderen van gescheiden ouders. Met een heerlijke Hollandse Film sfeer.

Net als elmo4ever heb ik ook daarna "Finnemans" gekeken. En inderdaad. Die walst over deze film heen. Gelukkig had ik "overmorgen" toen al gewaardeerd, want dan heb je inderdaad de neiging om deze film minder te gaan waarderen. Twee films die je duidelijk niet achter elkaar moet gaan zien.

Het was een deprimerende film; Het enige lichtpuntje is dat de vriend zijn boot heeft gegeven Verder wordt het vooroordeel over stiefmoeders bevestigd... Als je de kinderen van je man niet betrekt bij t overlijden van je hun vader ben je niet alleen egoïstisch maar ook een bitch