• 8.489.145 stemmen

Alternatieve titel: Lakki... The Boy Who Could Fly

Oorsprong: Noorwegen

Geregisseerd door: Svend Wam

Met onder meer: Anders Borchgrevink, Nina Gunke en Bjørn Skagestad

IMDb beoordeling: 5,2 (256)

Oorspronkelijke taal: Noors

Plot Lakki

De veertienjarige Lakki zou willen dat hij kon vliegen. Zo zou hij deze uitzichtloze wereld kunnen ontvluchten. Zijn vader heeft jaren geleden het gezin verlaten en bij zijn moeder vindt hij geen enkel begrip. Als zijn moeder ernstig ziek wordt, ontdekt Lakki dat zij toch zielsveel van hem houdt. Nu is het tijdstip aangebroken om de zin van het (zijn) leven te ontdekken.

image

avatar van Darbie

Darbie

Volgens mij een jeugdfilm.

Al ben ik daar door het buitensporig agressief gedrag (en niet alleen van de 14 jarige hoofdpersonage), de onomwonden hoererij van de moeder en het veelvuldig gebruik van zowel drank als drugs, niet helemaal zeker van.