• 10.523 nieuwsartikelen

Genre: Komedie / Romantiek

Oorsprong: België

Geregisseerd door: Hilde Van Mieghem

Met onder meer: Veerle Dobbelaere, Wine Dierickx en Aline Van Hulle

IMDb beoordeling: 5,5 (555)

Gesproken taal: Nederlands

• iTunes Bekijk via iTunes

Plot Smoorverliefd

De eigenwijze veertienjarige Eva gunt ons een speelse kijk in de muizenissen en amoureuze lotgevallen van zichzelf, haar zus, moeder en tante. Vier chaotisch-grappige sterke vrouwen die samen onder één dak leven en elk op hun eigen manier op zoek zijn naar 'love, peace and happiness'. Of hoe een verpletterende kus in de regen of een gedeelde smoothie je leven kunnen veranderen...

logo tmdbimage

avatar van cma

cma

Arapaho85 schreef:

Eigenlijk is alles hierover al gezegd,

typisch Vlaams product:

acteurs die je in bijna elke Vlaamse films tegenkomt, check

bekende (Antwerpse) monumenten/gebouwen die in beeld komen, check

blote tieten, check

Haha, dit geldt allemaal ook voor Nederlandse speelfilms en ook voor de hele Nederlandse televisie. Altijd maar weer die zelfde koppen. Ook komen ze per jaar ook minimaal 10 keer nog langs in elke talkshow om pver hun oninteressante leven te vertellen. Beter is dat voor een heleboel om niet te doen. Ik ben overigens een Nederlandse.

avatar van Mr-Mcmovie

Mr-Mcmovie

• 1996 stemmen

De tweede Hilde Van Mieghem film die ik tot nu toe heb gezien, en ook deze Smoorverliefd heeft liters rozengeur en veel gezonde menselijke humor dat erg leuk wordt uitgewerkt zoals: koen de bouw zijn fluitende hoofd dat in die lade tevoorschijn komt om dat Dobbelaere aan hem denkt, of Koen De Graeve die smekend vraagt om te blijven op het scherm in station.

Wat nog andere hier zeggen vind ik ook, en klopt helemaal dat het visueel erg proper er uit ziet allemaal zoals die sterretjes en de maan met terwijl die vriendelijke humor alweer.

Weer eens een vlaamse film met een cast van hier tot daar met vooral een heel sterke Koen De Bouw en Wine Dierrickx die ik het allerbeste vond. Verder zijn al de andere ook goed en passend in deze feel good romantieke film, alleen jammer dat Jan Decleir heel eventjes aanwezig was en daarna compleet uit de film verdwijnt wat ik niet had verwacht met toch zijn naam als eerste op de hoes te hebben staan (natuurlijk mag ik daar niet op verder gaan)

Heel heel leuk, alleen jammer dat de laatste 25 minuten beetje langdradig en ėėntonig werdt en beetje te veel over het zelfde begon gesproken te worden. Verder buiten dat prima romantische komedie van eigen bodem.

Dikke 3,0 sterren.

avatar van funnyhow

funnyhow

Hilde van mieghem.,de vrouw die ooit zei dat 'aanrijding in moscow' onrealistisch was...ze voelde niks met de personages...wel dat gevoel heb ik bij het kijken van haar films..misschien was het wel gewoon uit jaloezie.want als ik haar films vergelijk met aanrijding in moscow.dan is deze laatstgenoemde een meesterwerk.

avatar van Movsin

Movsin

Beneden alles. De openingsfilm op het Filmfestival van Gent in 2010. Hmm...

Kon er geen touw aan vastknopen. Het bla-bla van de acteurs in een onwezenlijke plot is meermaals niet te verstaan.

avatar van stratmans

stratmans

prettige vlaamse film met een grappige Koen de Bouw

avatar van LITTLEHOLLYWOOD

LITTLEHOLLYWOOD

Enorm genoten van deze leuke romcom, vol visuele pareltjes en goeie vertolkingen, kijkt heerlijk weg. Goed gedaan van Hilde en de hele cast. Antwerpen komt trouwens heel mooi in beeld!

avatar van K. V.

K. V.

Deze romantische komedie bekeken en niet echt verrassend, maar kon er wel mee door. De film sprong er visueel wel nog uit. Met de cast was er niks mis mee.

Niet waw, maar ook niet slecht.