The Mysterious Pilot (1937)

Avontuur / Mystery

geregisseerd door Spencer Gordon Bennet
met Frank Hawks, Dorothy Sebastian en Esther Ralston

Kapitein Jim Dorn is een cartograaf en piloot bij de ‘Royal Canadian Air Force’. Met zijn trouwe vriend sergeant en Mountie 'Kansas' Eby en de indiaan Luke, beschermt hij de mooie Jean McNain. Jean, die met haar stiefmoeder Vivian McNain een bloeiend houtbedrijf runt, wordt voortdurend bedreigd door haar ex-verloofde Carter Snowden. Jean was bij ‘Titan Pass’ bij Snowden weggevlucht, nadat ze gehoord had van James Crawford, dat haar verloofde een moordenaar is. Snowdens motieven zijn aanvankelijk vaag, maar vermoedt wordt, dat een huwelijk met de aantrekkelijke Jean zijn politieke carrière zeer ten goede kan komen. Jim, Kansas en Luke komen in diverse levensbedreigende situaties terecht om Jean uit handen van de vindingrijke schurk Snowden en zijn gewelddadige huurlingen James 'Soft Shoe' Cardigan, Yoroslaff, Carlson, Kilgour en ‘Lumberjack’ Boyer te houden. Naar verloop van tijd begint het er echter steeds meer op te lijken, dat juist Jean het trio uit benarde situaties moet redden.