England! (2000)

Duitsland

geregisseerd door Achim von Borries
met Ivan Shvedoff, Merab Ninidze en Anna Geislerová

England! is het verhaal van de avonturier en gelukzoeker Valeri Sikorski uit Tsjernobyl. Als hij van de artsen hoort dat hij nog maar kort te leven heeft, pakt hij zijn koffers en vertrekt richting Engeland. Hij maakt een tussenstop in Berlijn om zijn jeugdvriend Victor op te halen: de reis naar Engeland is een gemeenschappelijke droom van de vrienden. Aangekomen in Berlijn, blijkt dat Victor is verdwenen. Valeri gaat naar hem op zoek, maar komt erachter dat Victor is overleden. Zijn droom om naar Engeland te gaan is daarmee vervlogen, maar Victor's vriend Pavel kan Valeri misschien nog helpen.

Aardige film. Het verhaal kon me hier en daar niet heel er boeien, maar de cast acteerde wel erg goed. 3,5*(zal trouwens even het verhaal aanpassen want dat klopt niet helemaal)

Ik denk niet dat het verhaaltje hierboven een goed beeld geeft van de film.
Hoe dan ook..een symphatieke kleine film; vooral gedragen door de sterke hoofdrolspeler. Af en toe lijkt het op een kruising tussen 'Naked' en 'Moscow on the Hudson'. Ook de mooie muziek is erg toepasselijk. De laatste 25 min. of zo, vond ik de film nogal ver weg zakken. Het verhaal kabbelde maar wat voort naar het onvermijdelijke einde.
Over het geheel gezien 3 sterren.

Heb het verhaal ook aangepast Kos. Ik heb dit verhaaltje wat hier nu nog boven staat uit de Veronica gids. (ik had eerst de film toegevoegd en daarna pas gekeken.) Maar nu heb ik d'r even een ander verhaaltje neergezet.

oh, ik was effe te laat met mijn berichtje, sorry.

avatar van BoordAppel
Wel een aardige film, waarin goed geacteerd wordt maar toch iets te saai naar mijn mening. 3*. Deed me trouwens aan midnight cowboy denken.