Life with Billy (1994)

Canada

geregisseerd door Paul Donovan
met Nancy Beatty, Stephen McHattie en Deb Allen

Jane (Nancy Beatty) valt voor Billy Stafford (Stephan McHattie) juist als haar eigen huwelijk op de klippen is gelopen. Toch had ze beter moeten weten, want de prikkelbare Billy had zelf al twee huwelijken achter de rug en stond bekend als een drinker met zeer losse vuisten. Ze raakt in verwachting en zit gevangen. Billy's gedrag wordt steeds gewelddadiger en het leven van Jane en dat van haar kinderen wordt een hel. Totdat ze het niet meer uithouden kan en hem als een dolle hond neerschiet. Ze moet zich voor het gerecht verantwoorden.

avatar van clubsport
sterk drama over een gestoorde en geweldadige echtgenoot die uiteindelijk door zijn vrouw word neergeschoten .
het verhaal word via flashbacks getoont terwijl zij voor de rechtbank moet verschijnen .
sterk spel van bijna de gehele cast vooral nancy en stephen zetten zeer overtuigend hun rollen neer .
aanrader .