ad
  • 8.184.200 stemmen

I Married an Angel (1942)

Fantasy / Muziek | 90 minuten

Genre: Fantasy / Muziek

Geregisseerd door: W.S. Van Dyke

Met onder meer: Jeanette MacDonald, Nelson Eddy, Edward Everett Horton

IMDb beoordeling: 5,8 (488)

Over I Married an Angel

"America's Favorite Sweethearts in their final pairing!"

Anna Zádor werkt al zes jaar als secretaresse op de bank van hertog Willie Palaffi. Elke dag rijdt ze op haar fiets naar het werk en plaatst ze bloemen op het bureau van Willie. Maar Willie, alias ‘de playboy van Boedapest’, weet niet dat ze bestaat. Whiskers vindt Anna een lieve en mooie vrouw en hij is van mening, dat ze de perfecte vrouw voor Willie is. Hij dringt erop aan, dat Willie's persoonlijke secretaresse Marika Anna uitnodigt voor zijn gekostumeerd verjaardagsfeest. Marika doet dit met tegenzin, want ze hoopt te trouwen met Willie. Marika, weet, dat Anna slecht bij kas is en ze helpt haar met krijgen van een kostuum. Op het feest is iedereen is elegant gekleed, behalve Anna. Willie krijgt medelijden met haar en vraagt haar ten dans, maar wanneer zijn gasten om hen lachen, trekt hij zich op zijn eigen feest terug.

avatar van Dutchfan

Dutchfan

Een film met 1 hoogtepunt en vele dieptepunten.

Hoogtepunt is het geweldige lied"tirala"gezongen door de oogverblindende actrices Mona Maris,Inez Cooper en Janis Carter.

Dieptepunt is Jeanette Macdonald die vreselijk slecht acteert en wiens gezang bijna niet aan te horen is.

"Angel" Macdonald zwevend door de wolken...een aria zingend...erger kan het haast niet.

De film flopte en betekende het einde van de samenwerking tussen Jeanette Macdonald en Nelson Eddy,die jarenlang met enorm veel succes samen films hadden gemaakt.

Later hebben ze nog wel samengewerkt in concertzalen.

Macdonald was op zich altijd wel goed in films,maar hier is ze miscast.

Macdonald-een glamoureuze opera-diva-speelt hier een sullige secretaresse,en die rol past gewoon weg niet bij haar.

Als de film ooit op de TV voorbij komt,kijk dan naar de uitvoering van het lied"Tiralee",ergens in het begin van de film,zap daarna gauw naar een ander kanaal.

avatar van Dick2008

Dick2008

Het lied wat de actrices zingen is "Tira Lira La".

Zie hier de soundtracklijst bij IMDb die is zover ik weet ook meestal op volgorde.

I Married an Angel (1942) - Soundtracks - imdb.com

avatar van Dutchfan

Dutchfan

Dick2008 schreef:

Het lied wat de actrices zingen is "Tira Lira La".

I Married an Angel (1942) - Soundtracks - imdb.com

Haha,ik ben de "lira" in het midden vergeten...Bedankt!