Ho Ho Ho (2009)

Roemenië
Komedie / Drama

geregisseerd door Jesús del Cerro
met Stefan Banica Jr., Bogdan Iancu en Alina Chivulescu

De 8-jarige jongen Horaţiu gelooft nog steeds in de Kerstman. Zijn moeder neemt hem mee naar het winkelcentrum om een kerstcadeau uit te zoeken. Wat een normale dag had moeten worden verandert in een avontuur wanneer Horaţiu verdwaalt raakt. Hij ontmoet Ion, een dief verkleedt als de Kerstman, die erop uit is om diamanten te stelen voor Vandame en zijn bende nep-kerstmannen. In tegenstelling tot de 'echte' Kerstman houdt Ion helemaal niet van kinderen, en is hij helemaal niet aardig. Toch is Horaţiu ervan overtuigt dat hij de 'echte' Kerstman ontmoet heeft, en blijft hij bij hem, ook al heeft Ion dit liever niet. Gedurende de dag maken de twee meerdere gevaarlijke, maar leuke avonturen mee.