Unlawful Passage (1994)

Thriller

geregisseerd door Camilo Vila
met Lee Horsley, Leslie Ming en René Pereyra

Architect (Peter Browning) Lee Horsley en zijn knappe echtgenote Gale (Felicity Waterman) zijn dringend aan vakantie toe. Ze trekken erop uit met hun luxueus zeiljacht. Als het koppel op stuntelige wijze probeert aan te meren in de haven van Cancun in Mexico, blijkt dat ze geen ervaren zeelui zijn. Gelukkig komt Patrick (Leslie Ming), een jonge en atletische kerel, hen een handje helpen. Gale, die onder de indruk is van zijn behendigheid, stelt voor Patrick in dienst te nemen voor de terugreis naar New York. Op de oceaan stelt het echtpaar tot hun grote verbijstering vast dat Patrick en z'n maat Howie (William Zabka), die stiekem aan boord is gekomen, het schip gijzelen om drugs te kunnen smokkelen. Peter probeert tevergeefs de leiding weer over te nemen maar wordt op een vlot gezet en aan z'n lot overgelaten. Zijn vrouw blijft alleen over met de twee mannen die haar beide begeren.