Agnosia (2010)

Spanje
Drama / Thriller

geregisseerd door Eugenio Mira
met Eduardo Noriega, Martina Gedeck en Bárbara Goenaga

Joana Prats lijdt aan agnosia, een vreemde neuropsychologische ziekte die haar waarneming beïnvloedt. Hoewel haar ogen en oren in perfecte conditie zijn, kunnen haar hersenen hun signalen niet interpreteren. Ze is de enige die het industriële geheim dat achtergelaten is door haar vader kent. Ze wordt het slachtoffer van een sinister plan om de informatie uit haar te halen door haar verwarring in de zintuigen te misbruiken. Het blijkt dat de twee mensen die het dichtst bij haar staan een cruciale rol gaan spelen; Carles, Joana's verloofde en de rechterhand van haar vader, en Vicent, een jonge impulsieve bediende die werkt op het landgoed van de Prat's.

avatar van annalouisa
Ik ben hier zeer benieuwd naar

avatar van dutchtuga
Is hier nog meer over bekend?

Vreemde vervelende film die nergens naar toe gaat.

avatar van arno74
De gewekte verwachtingen, het (soms ontzettend) slechte acteerwerk, de onsamenhangende en soms overbodige scenes, het ongeloofwaardige verhaal, en de diverse foutjes en onzinnige elementen, maken het lastig om je in de film in te leven. Je blijft toeschouwer van dit drama (zeker geen thriller / horror / bovennatuurlijke film) zonder dat de film je weet te raken.

Na ongeveer 3 kwartier begint het erop te lijken dat regisseur en acteurs van hun vers opgedane ervaring hebben geleerd, en wordt het niveau op alle onderdelen wat beter. Maar het kan ook zijn dat ik tegen die tijd gewend was geraakt aan de vele tekortkomingen van deze film.

Op een bioscoopfilm leek het niet echt. Het was meer een soort toneelstuk (waar je slechte scenes niet over kunt doen), of soap of miniserie. Als toneelstuk zou het verhaal best aardig zijn geweest.

Al met al, als je nieuwsgierig bent, bekijk het dan zonder verwachtingen.