Scattergood Baines (1941)

Drama / Komedie

geregisseerd door Christy Cabanne
met Guy Kibbee, Carol Hughes en John Archer

Pilot van een zesdelige reeks films rond Scattergood Baines, een populaire winkelier en tevens filosoof in het mythische stadje Coldriver. Scattergood probeert te beletten dat een groep dubieuze speculanten de controle krijgt over een lokale spoorlijn, waar hij mede-eigenaar van is. Het ziet er naar uit dat Scattergood op weinig steun kan rekenen uit zijn directe omgeving. Desondanks probeert hij van alles om toch deze steun te krijgen.

avatar van ToNe
Grappig om te ontdekken dat Guy Kibbee een vaste hoofdpersonage speelt in een reeks films. Guy Kibbee is zo'n kop die steeds opduikt in de vele B-films uit de jaren '30 van Warner (en de zusterstudio's First National en Vitaphone) en ik kan wel lachen om zijn spel en verschijning.

avatar van Dogie_Hogan
De hele reeks:

Scattergood Baines (1941)
Scattergood Meets Broadway (1941)
Scattergood Pulls the Strings (1941)
Scattergood Rides High (1942)
Scattergood Survives a Murder (1942)
Cinderella Swings It (1943)