The Man in the Road (1956)

Verenigd Koninkrijk
Misdaad / Thriller

geregisseerd door Lance Comfort
met Derek Farr, Ella Raines en Donald Wolfit

De Britse Dr. James Paxton is een briljant wetenschapper, die een nieuwe en geheime formule gemaakt heeft. Communistische spionnen, onder leiding van Dmitri Balinkev, volgen nauwlettend de activiteiten van Paxton om uiteindelijk zijn geheime formule te kunnen stelen. Balinkev slaagt er in om Paxton te kidnappen, maar omdat hij niet zomaar de geheime formule zal prijsgeven, brengt Balinkev Paxton naar de privé-kliniek van professor Cattrell. De kliniekarts en alcoholist Dr. Kelly vertelt echter aan Paxton wat ze met hem van plan zijn. Paxton weet uit de kliniek te ontsnappen en vlucht naar Londen, waar hij de Amerikaanse Rhona Ellison leert kennen. De Russische spionnen weten echter Paxton te vinden en brengen hem alsnog weer naar Cattrells kliniek.