Sunset in El Dorado (1945)

Western / Muziek

geregisseerd door Frank McDonald
met Roy Rogers, George 'Gabby' Hayes en Dale Evans

De dromerige, jonge Dale Evans heeft genoeg van haar saaie baan bij een busmaatschappij. Ze vertrekt plotseling met onbekende bestemming en laat haar verloofde Cecil Phelps en tante Dolly achter. Door autopech strandt Dale in de buurt van de verlaten stad El Dorado, waar ze de rondtrekkende cowboy Roy Rogers en zijn paard Trigger ontmoet. Dale vraagt Roy of zijn paard Trigger haar auto naar El Dorado wil trekken. In El Dorado ontmoet Dale de oude goudzoeker Gabby Whittaker, die haar vertelt dat zij veel lijkt op het portret van Kansas Kate Wiley in het Golden Nugget gokpaleis. Dale vertelt Gabby, dat Kansas Kate Wiley haar grootmoeder is. In terugblikken zien we, hoe Kansas Kate Wiley’s leven is geweest in de betere dagen van El Dorado.