Romance on the Orient Express (1985)

Verenigd Koninkrijk
Drama / Romantiek

geregisseerd door Lawrence Gordon Clark
met Cheryl Ladd, Stuart Wilson en John Gielgud

In een trein in Frankrijk, ontmoet de Amerikaanse Lily Parker tijdens haar vakantie de Engelsman Alex Woodward, de zoon van een succesvolle zakenman. De twee krijgen een affaire, maar na de vakantie verdwijnt Alex uit Lily's leven. Tien jaar later is Lily een schrijfster en komt Alex weer tegen. Alex probeert haar wederom te verleiden, maar Lily weet niet of ze met een relatie zonder toekomstperspectief door wil gaan.

Heerlijke bouquet roman.

Cheryl Ladd is oogverblindend mooi in deze heerlijke "foute" bouquet roman. Misschien wel 1 van de eerste films die ik me kan herinneren.

Dick2008
Hij is wat te lang naar mijn mening. Een stuk korter was beter geweest. Duidelijk een romantische tv- movie, zwijmel zwijmel.
Hij begint heel mooi met vertrek uit Venetië en met de Oriënt Express. Waarna ik dacht, er gaat zeker weer een moord gebeuren. Ook bij de flashbacks had ik eigenlijk wel een beetje het gevoel. Maar het gaat dus om een ongelukkige relatie, waar beetje voor beetje naar boven komt waarom Alex is verdwenen en na 10 jaar opeens weer opduikt. Ook al wordt dit al heel snel duidelijk, het wordt helaas enorm opgeblazen en uitgerekt. Met flink veel strijkers en mooie plaatjes tussendoor van de trein en het landschap. Maar jammer dat ze zo gewichtig en overdadig te werk zijn gegaan. In de flashbacks gaat het allemaal heel gemakkelijk, maar in de huidige ontmoeting is het juist complexer. En wordt daarom halverwege wel beter en deed me dan sterk aan Rheingold (1978) en een klein beetje aan The Lady Vanishes (1979) denken.
Naast aardige rollen van Cheryl Ladd en Stuart Wilson ook een opmerkelijk leuke rol van Ruby Wax.
3.0/4.0