Bikini Girls on Ice (2009)

Canada
Horror

geregisseerd door Geoff Klein
met Suzi Lorraine, Kerri Taylor en Cindel Chartrand

Een bus vol met meiden van het voetbalteam van een universiteit strandt in een klein stadje. Ze zijn onderweg naar een actie om geld op te halen voor het goede doel middels auto's wassen in bikini. Ze besluiten de actie dan maar ter plekke te houden bij een verlaten benzinestation, maar helaas is in de omgeving ook een moorddadige maniak genaamd Moe actief.

avatar van Naomi Watts
Op mijn to see lijst met een high notice stempel. Geniaal concept natuurlijk en die tagline is geweldig (These girls are so hot, they need to be put on ice ).

avatar van jeroentjuhhhhh
Dit kan niet anders dan geweldig zijn, hopelijk een beetje makkelijk te vinden.

Meneer Bungel

Een 'bus vol' lijkt toch overdreven, een 'autootje vol' is het eerder...

avatar van Naomi Watts
Ik had iets meer campy´s verwacht maar ziet er eigenlijk best nog goed uit. Het is idd eerder een autootje vol .

Helaas nog wel even wachten maar de film doet het opvallend goed op festivals.

Meneer Bungel
Naomi Watts schreef:
Helaas nog wel even wachten.
Hier dan nog even de officiële site(pas op! spoilers!) om te tijd wat te vullen.

Jammer zeg!

Was hem eigenlijk helemaal uit het oog verloren, terwijl zo'n titel toch altijd een soort onstilbare honger in me los weet te maken. Misschien was het beter geweest als ik het maar had gelaten voor wat het is, een verlangen naar een leuke titel met een lekker plot.

Want het slaat de plank behoorlijk mis. Het begint zeer sfeervol (en opvallend serieus), best tof eigenlijk. Maar wanneer in de openingsscène zoals altijd het eerste slachtoffer valt, en dat gebeurt gewoon buiten beeld, dan is de toon al behoorlijk fout gezet, en kun je er wel vanuit gaan dat het de rest van de tijd ook buiten zicht blijft....helaas, dat klopt.

Frustraties stapelen zich langzaam op. De dames zijn niet verkeerd, maar je mag van zo'n titel wel wat beters verwachten en sowieso wat meer te zien krijgen, zowel in naakt als in gore. Erg jammer wanneer het halve busje waarmee ze aankomen halverwege weer vertrekken, en je dus inderdaad met een autootje vol komt te zitten als kijker.

Wanneer de volgende kill weer buiten beeld gebracht word met een shot waar je wat spetters op de muur ziet zitten, werd ik toch best wel pissig. Ik heb films gezien die met 0,0 budget een half uur vullen vol gore die je doet watertanden, en dan kan het toch niet zo zijn dat zo'n low-budget werkje het zich niet kan veroorloven om wat te vertonen, daar trap ik niet in, pure onkunde eigenlijk.

Sfeer blijft wel redelijk overeind, dat is dan nog een plus. Jammer dat er zo verdomd weinig word gedaan met het feit dat ze allemaal in bikini rondlopen, geen geinige shots die zich ergens specifiek op concentreren o.i.d, het is eigenlijk het zoveelste 13 in het dozijn horrorwerkje die met een leuke titel de kijkers weet te grijpen, maar zich daarna helemaal geen raad weet met de inhoud.

avatar van Naomi Watts
Ik had 'm vandaag nog bijna gekocht, ik was 'm ook uit het oog verloren. Eens een keer gaan kijken. Al heb ik mijn verwachtingen al wat naar beneden bij gesteld .

avatar van jeroentjuhhhhh
Goed dat je het nog niet gedaan hebt dan, kunt 'm beter even pindakazen .

Deze heeft een sterk contrast tussen campy elementen die echt heel tof zijn (babes in bikinis, zo'n creepy afgelegen plek, maniakale killer) en een serieus toon, die vooral in de sfeer verwerkt zit en ook best tof is. Maar dat werkt gewoon niet samen, althans, dat vind ik . Speelt ook niet met de cliché's van het genre, maar gebruikt ze op de meest simpele manier.

avatar van Naomi Watts
Ben het vaak wel met je eens als het op dit soort prul uitkomt. Als de film dan wel de juiste elementen heeft maar diezelfde elementen niet tot het maximum benut, kan ik ook wel eens pissig worden. Ik zal 'm binnenkort eens opzetten.

avatar van Naomi Watts
De film begon veelbelovend. Qua kleurengebruik erg interessant en de eerste bikini babe wordt geïntroduceerd. Best een aardig gezicht, slecht acteerwerk en een opvallend rijk gevuld bovenstukje. Helaas gaat deze dame eraan, ondanks de off-screen kill lijkt dit wel een goede voorbode voor de rest. Het ziet er allemaal erg goed uit voor een low budget film en die off-screen kill gaan toch wel on-screen worden?

Dan worden al die andere dames geïntroduceerd, en wat een tegenvaller. Wie gooit de rondborstigste dame er nou al uit in de openingsscene. What the fuck! De dresscode is bikini's for cryin' out loud. Geoff, wake up! Ik had tussen die dude en de dames ook wel wat meer oversekste interactie verwacht maar ook dit viel tegen. Zelfs geen tenenkrommende dialogen. Qua nudity valt het ook wat tegen (en de film lijkt daar wel aspiraties te hebben) maar falen daar ook compleet.

Al de kills gebeuren off-screen, en net als jeroentjuh begon ik mij toch te ergeren. No hotties, no gore. Ook de killer vind ik maar een vervelend cliché worden. Ik heb het wel gehad met die maniakale hicks. Die dames die halverwege opeens vertrekken is een beetje jammer, ondanks de tegenvallende gore hoop je dan nog op een hoge bodycount, wat girl on girl action maar nee. Nee, film is veel te braaf, doet niet wat andere low budget films wel doen en de dames zijn ook maar veredele zondagschool studentjes. Ik keek hier enorm naar uit maar Klein weet niet zo goed waar ie mee bezig is.

avatar van rep_robert
Naomi Watts dat een film met half naakte wijven afkraakt, nu ben ik nieuwsgierig. Zeer binnenkort kijken

avatar van Naomi Watts
Niet zo kort door de bocht rep. Ik kraak een film met half naakte wijven af die niet bepaald vooraan hebben gestaan toen de grotere cupsizes werden uitgedeeld. Niet zomaar mijn imago door het slijk halen .

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Wordt bijna benieuwd naar de film omdat hij wel erg naar beneden gehaald wordt, is dit niet zo filmpje die door dat hij slecht is grappig wordt?

avatar van jeroentjuhhhhh
Nee totaal niet zelfs, dan had ik 't makkelijk 4* + gegeven . Het is vooral te merken aan het feit dat er geen foute dialogen, dikke tieten, vreemde killer, veel naakt en overdreven veel bloed is. Naast de titel heeft deze film echt nergens een poging tot 'fout' zijn gedaan, en dat is moeilijk met auto-wassende-bikini-dragende-dames-op-een-verlaten-plek-met-een-killer.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Hmm, dan blijft er inderdaad maar weinig meer over.
De cover doet het goed, gewoon via vrouwelijk schoon je publiek scoren om ze dan teleurgesteld achter te laten haha.
Ga hem denk ik maar niet kijken dan

avatar van rep_robert
Naomi Watts schreef:

Had je recensie niet aandachtig genoeg doorgelezen, lees nu idd over het gebrek eraan. Nu snap ik het ook wat meer

avatar van otherfool
Hans Teeuwen is op jacht naar malsch vleesch in kleine bikini's, spek voor de bek voor iedere overjarige puber zou je denken. Helaas faalt deze film in alles, buiten de lichtelijk briljante titel en de hier reeds eerder gememoreerde en ronduit fabelachtige tagline: 'these girls are so hot, they need to be put on ice!'

Off-screen killings, een minimum aan naakt, stupide karakters, een saaie killer, zwakke cast, onlogische tot ronduit onmogelijke verwikkelingen... dit is gewoon echt heel erg slecht en dan niet op een fijne campy manier. Waarom het van het ene op het andere moment nacht is geworden is me overigens ook een raadsel...

1*.

avatar van Goldenskull
Ook mijn aandacht was getrokken mbv de titel. En ook ik vond hem zwaar tegenvallen.

Pijnlijk opzichtige off-screen kills, zwaar belabberd camerawerk en een halve tepel in beeld is het eindresultaat. De plotholes zijn niet gigantisch genoeg om er smakelijk om te kunnen lachen, slappe killer en de cast is ook bijzonder matig.

neo (crew)
Off topic berichten verwijderd.

avatar van DaBallast
Ondanks alle berichten moest ik deze film zien. Was gewoon erg benieuwd.

De titel laat weinig te raden over, wat er staat klopt gewoon letterlijk. De film op zich is van alles net niets. Het is een horror film zonder schrikmomenten. Het slechte acteerwerk is gewoon komisch, een aaneensluiting van onsamenhangende dialogen.

Ik heb de film afgekeken om zoveel mogelijk "fouten" te vinden, toch nog een reden om deze te gaan kijken. De mooiste fout: Wat doe je als je gaat tanken en er zit niemand achter de kassa? Juist, je legt het geld op de toonbank en zet de volle jerrycan er bovenop zodat het geld blijft liggen...

Wil je deze film toch kijken, zorg voor voldoende alcoholische versnaperingen en deel het leed met je vrienden.

NightSpirit
Gewoon een schandalig slechte film, met schandalig mooie vrouwen, met schandalig weinig kleren aan. Hoe schandalig het ook klinkt, ik heb hem afgekeken

avatar van Rianneke_Dan
De film viel inderdaad heel erg tegen.

Het begin was prima, je maakt kennis met de personages, stuk voor stuk standaard maar dat maakt in een horror niet altijd uit. Er was wel sfeer, en de benzinepomp zag er best scary uit, en ik had wel aardige verwachtingen van de killer, en de kills zelf. Helaas viel dat heel erg tegen, de kills waren off-screen, dus op gore hoef je niet te rekenen, en ook de killer was niet veel aan. Totaal niet eng en ook niet echt dreigend. Ook het acteerwerk was niet te om aan te zien, en de film werd naar het einde toe ook erg traag. De locatie vond ik wel goed, en het plot op zich is prima, maar helaas niet goed uitgewerkt.

Daarbij geeft de titel je ook een totaal verkeerd beeld, er waren inderdaad 'Bikini Girls', maar die waren nou niet bepaald aangenaam om naar te kijken, het waren geen lelijke vrouwen, maar gewoon te 'normaal' voor in een film met zo'n titel. En dat 'on ice' kan ik al helemaal niet plaatsen.

Gewoon lekker overslaan dus

1.5* (voor de locatie, het begin van de film en voor het plot op zich)

avatar van Goldenskull
Rianneke_Dan schreef:
dat 'on ice' kan ik al helemaal niet plaatsen.

Het is niet zoals 'dancing on ice'. Denk maar eens aan die diepvries: bikini girl on ice.

avatar van blurp194
Dit viel niet tegen - de film is precies wat je kan verwachten met zo'n titel.

avatar van Noodless
Flauw horrorfilmpje ! Je zou inderdaad met zo'n titel toch op meer hopen. Niets is minder waar !
Het bloedvergieten wordt zwak in beeld gebracht... soms gewoon bloed op de muren.
De killer komt totaal niet over. Op gebied van gore en bloot is het heel zwakjes.
Ze lopen de hele film in bikini's , maar dat is het ook. Met zo'n titel mag de regisseur toch iets meer nadruk leggen op gore/bloot - scènes.
De openingsscène begon nochtans goed. Redelijke sfeer, wel geen spanning.
Jeroentjuhhhhh had gelijk ! 3/10

avatar van Elineloves
Ugh. Wat is het nut van bikini's als er weinig in zit? Veel meiden waren typische gevalletjes 'erwtjes op een plankje' en ik snap dan ook niet goed waarom zij door moeten gaan als bikinigirl, wanneer je hun voorkant niet van de achterkant kunt scheiden. Nouja, waarschijnlijk had ik gewoon op big boobs gehoopt. En knappe meisjes. Maar ik kreeg geen van beide..

Grootste minpunt is dat er geen vaart of spanning in het verhaal zit, compleet gebrek aan goede sfeer, leuke kills en een creepy killer. Niets van dat. Het is ook veel te donker op momenten dat het 'spannend' zou moeten worden. Nouja niet dat je in het licht iets zou zien want de moorden worden toch offscreen getoond. Lekker handig. Krijg je al geen mooie meiden met dikke tieten, moet je ook nog de vermakelijke kills missen.

Nee, dit verhaal boeide me totaal niet. Misschien met andere actrices, een betere killer en leukere moorden wel.

avatar van jeroentjuhhhhh
Je bent echt op een 'winning streak'.. Heb je er nog wel lol in?

avatar van Elineloves
Ja joh, ik zit echt in een rare fase dat ik allemaal crappy horrorfilms aan het kijken ben die niet boven de 2.0* uitkomen. Beetje mijn watchlist aan het verkleinen ofzo. Maaaar ik heb goede hoop, hierna staan hopelijk wat betere titels op het programma. Jouw #2 bijv.