Lone Hero (2002)

Verenigde Staten / Canada
Actie / Avontuur

geregisseerd door Ken Sanzel
met Lou Diamond Phillips, Sean Patrick Flanery en Robert Forster

Een klein stadje in het westen van Amerika wordt opgeschrikt als twee motorrijders de bar en de eigenaar aan gruzelementen slaan. De volgende dag weet John Gray, een dappere acteur, met theaterwapens de twee boeven te overmeesteren en gevangen te zetten. De leider van de motorrijders, Bart dreigt wraak te nemen op John en de inwoners van de stad. Ze overvallen de gevangenis om hun kameraden te bevrijden en nemen de vriendin van John als gijzelaar mee.

4 BERICHTEN
avatar van Redlop

Klinkt bijzonder spannend. Het zal je maar gebeuren, red je een stad van twee motorfiguren, gijzelen ze je vriendin. Jammer dat Chuck Norris niet de hoofdrol speelt, dat maakt veel besprekingen bij voorbaat overbodig.

Lou Diamond Phillips zakt verder en verder.....

djelle
Heel behoorlijke actiefilm. Het moderne semi-westernsfeertje in combinatie met (eveneens erg nostalgie-oproepend in beeld gebrachte) stoere motorbendes is erg plezierig gedaan. De ietwat sullige "heldenrol" krijgt wat meer charme naarmate het verhaal vordert en zorgt naar het einde toe voor meer en meer sfeerrijke duelsituaties tussen Sean Patrick Flanery en Lou Diamond Phillips. Geweldig gecast trouwens, net als Robert Forster, Hugh Dillon, Ty Ollson, Mike Dopud en andere geknipte types. De actiescenes zijn redelijk onderhoudend en fraai, en voltooien de 'gezelligheid'.

Het consequente en principiele gedrag van Gray is keurig uitgewerkt (doet eventjes denken aan de klassieke Walking-Tall films) maar wordt jammer genoeg niet zo overtuigend gebracht. De prent heeft zo nog wat beduidende minpunten, maar zij wegen nergens door op het bevallige geheel. Lone Hero kan zich met gemak tot een van de betere actiefilms van de voorbije jaren rekenen. 3,5*

avatar van Filmfan_1997
Leek mij een spannende film,
Ik heb hem ook bekeken omdat ik persoonlijk Sean Patrick Flanery een hele goede acteur vindt.
Ik vond het verhaal vrij min.
'k zal hem zeker geen meerdere keren kijken.

Voor het goede acteerwerk toch wel een 2,5*