• 10.586 nieuwsartikelen
  • 8.966.818 stemmen

Battle of Rogue River (1954)

Western | 71 minuten

Genre: Western

Geregisseerd door: William Castle

Met onder meer: George Montgomery, Richard Denning en Martha Hyer

IMDb beoordeling: 5,5 (371)

Gesproken taal: Engels

Plot Battle of Rogue River

"THE LAW OF THE LAST FRONTIER...FIGHT OR DIE!"

Oregon, rond 1855. Jaren geleden hebben de indianen onder het trotse opperhoofd Mike het leger in Oregon verslagen. De nieuwe commandant, de autoritaire majoor Frank Archer, is van plan het door de indianen bezette gebied terug te veroveren door hen voorgoed te verslaan, maar van hogerhand worden zijn plannen doorkruist. Archers superieuren willen juist vrede sluiten met de indianen om zich te richten op het vormen van een zelfstandige staat Oregon. Maar een burgermilitie, onder leiding van de kolonist Stacey Wyatt en de grondspeculant Matt Parrish, wil echter niet dat Oregon een zelfstandige staat wordt en stelt alles in het werk om de indianen op oorlogspad te houden.

logo tmdbimage

Maj. Wallach

Pvt. Kohler

avatar van mr rumson

mr rumson

Niet al te beste cavalerie western.

Het verhaal kan er dan wel mee door zo ook de acteurs die het aardig doen.

Maar deze western wist mij niet echt te boeien.

Je mag met zo'n verhaal waar twee kampen tegen over elkaar komen te staan meer dreiging verwachten.

Of te wel van de indianen of de Cavalerie, maar zeker van de burgermilitie had ik wel wat meer tegenstand verwacht.

Er komen dan wel wat gevecht scenes in voor maar die zijn ook niet echt hoogstand.

Het is dan ook een typische B western zoals er die zoveel zijn gemaakt in die tijd.

Deze springt daarin zeker niet boven uit maar hoort eerder bij de grootte middenmoot.

voor mij dan ook 2.5 ster

avatar van joolstein

joolstein

Wederom een 'snelle hap' western van regisseur William Castle. Die op een wel heel simpele manier het gewapende conflict van de Rogue River Wars weer geef. B-western-acteur George Montgomery speelt dit keer majoor Frank Archer, die wordt aangesteld nadat de cavalerie een nederlaag heb geleden tegen opperhoofd Mike. Daarnaast is er nog Richard Denning als Stacey Wyatt als leider van een groep vrijwilligers. Natuurlijk is er het standaard-verhaaltje dat er iemand de boel opstookt maar dat is zo doorzichtig dat nu al wel duidelijk wie? Enig vuurwerk komt er nog van liefdes-intrest Martha Hyer zij is hier duidelijk de betere actrice! De handvol gevecht-scenes zijn verder ook niet heel spectaculair te noemen. Waarmee William Castle nogmaals een middelmatige western aflevert.