The Spoilers (1955)

Western

geregisseerd door Jesse Hibbs
met Anne Baxter, Jeff Chandler en Rory Calhoun

Nome, Alaska, 1898. De goudmijneigenaar Roy Glennister en zijn zakenpartner Joe Dextry worden bedrogen door Alex McNamara, de commissaris voor goudzaken, waardoor beiden de claim op de mijn kwijtraken. Ondanks de protesten van Glennister heeft McNamara zijn duistere zaken zo voor elkaar, dat hij met hulp van de corrupte rechter Horace Stillman, de wet aan zijn kant heeft. De plaatselijke verleidelijke salooneigenaresse Cherry Malotte kan maar geen partij kiezen tussen de brave Glennister, die eigenlijk bevriend is met Helen Chester, en de kwaadaardige, maar attractieve McNamara, die een oogje op haar heeft.

Uitstekende western met dito cast. Ook een kleine rol van western star Bob Steele.

avatar van Dogie_Hogan
Vierde (1923, 1930, 1942, 1955) en laatste remake van The Spoilers uit 1914.

avatar van trebremmit
Dvd release in april bij Koch!

avatar van mr rumson
The Spoilers is een onderhoudende western met een goed verhaal .
Het verhaal gaat over goudzoekers en zoals in zoveel van dit soort goudzoekers films draait het uit op hebzucht.
Maar het heeft ook een mooie mix van drama ,humor ,actie en wat romantiek.
Bovendien ziet de film er nog eens goed uit wat te danken is aan Technicolor.
Ook het westerns stadje wat haast lijkt weg te zakken in de modder weet een prettige sfeer te creëren.
De acteurs doen het naar behoren maar er springt er ook niet een echt boven uit.
En eigenlijk is het met deze western niet anders echt bijzonder of boeiend wil het maar niet worden .
Het hoogtepunt is voor mij dan ook een vuistgevecht zoals je dat mag verwachten in een western.
Kortom een vermakelijke western .

avatar van trebremmit
Speelt Jeff Chandler eindelijk eens een goede rol, zit ie in een hele flauwe film. Het kon me allemaal niet zo boeien, het verhaal, de flauwe humor en zelfs Calhoun is hier niet op zijn best, ik zie hem liever op een paard. Het laatste gevecht was inderdaad wel goed.