Bu Neng Mei You Ni (2009)

Alternatieve titels: Cannot Live without You | Not without You | No Puedo Vivir sin Ti

Taiwan

geregisseerd door Leon Dai
met Wen-Pin Chen, Zhao Youxuan en Lin Zhiru

Li Wu-hisung woont aan de kust in Taiwan met zijn kleine dochter. Hij heeft geen baan en om rond te komen neemt hij zeer risicovol werk aan op boten. Als zijn dochter de leeftijd krijgt om naar school te gaan schrijft hij haar, zoals een goed vader betaamd, netjes in. Jeugdzorg besluit echter dat het in het belang van het kind is om Li Wu-hisung uit de ouderlijke macht te zetten en zijn dochter ergens anders onder te brengen. Li Wu-hisung doet alles om haar weer terug te krijgen.

avatar van Baggerman
Voor een debuut niet onaardig, maar wel een beetje gezapig. De stijl van deze cineast doet wat denken aan een mix van die van zijn landgenoten Hou en Yang.

Een beetje een 'mwhooah'-film. Niet slecht, maar zal ook niet lang bij me blijven hangen, vrees ik...