Klatwa Doliny Wezy (1987)

Alternatieve titel: Curse of Snakes Valley

Polen / Sovjet-Unie
Avontuur

geregisseerd door Marek Piestrak
met Krzysztof Kolberger, Roman Wilhelmi en Ewa Salacka

Een in oude Aziatische talen en symbolen gespecialiseerde professor wordt door een mysterieuze verzamelaar ingeschakeld om een perkament te ontcijferen. Zodra het werk begint, worden de twee mannen echter constant aangevallen door slangen. Er zit niets anders op dan naar de geheime tempel af te reizen waar de perkamenten uit gestolen waren; in de door slangen vervloekte vallei.

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Vrij idiote, maar ergens ook interessante Pools/Russische Indiana Jones rip-off. De film is weliswaar kneuterig, maar ziet er ondanks alles nog best oké uit. Er zijn twee grote sequenties die de film eigenlijk vooral de moeite waard maken (de reuzenslang en die gemuteerde vent in het lab). Dit zijn memorabele sequenties, omdat ze bespottelijk en tegelijkertijd erg tof zijn. De rest van de film laat helaas iets minder indruk achter, het is een hoop gepraat, want geouwehoer is nu eenmaal budgetvriendelijker dan actie en spektakel. Film duurt ook net iets te lang, had allemaal iets compacter gekund, maar gelukkig bevat Curse of the Snakes Valley over het algemeen net voldoende amusement.

3 sterren.