ad

Alternatieve titel: Fear

Oorsprong: Duitsland

Geregisseerd door: Gerhard Hroß

Met onder meer: Rick Yune, Tobias Kasimirowicz en Daniel Krauss

IMDb beoordeling: 2,7 (247)

Over Beyond Remedy

"How do you study something you can't control?"

Een groep medische studenten, uitgekozen vanwege hun specifieke fobie, neemt deel aan een onorthodox experiment waarin hun fobieën een grote rol spelen. Het onderzoek wordt uitgevoerd in een verlaten ziekenhuis met een sinister verleden. Al gauw wordt duidelijk dat de angsten die de studenten moeten doorstaan alleen maar groter worden.

image

avatar van Ralf81

Ralf81

Ik ga deze film binnenkort bekijken, ben benieuwd! Wel grappig dat ik de eerste ben

avatar van EvilPimp

EvilPimp

Ralf81 schreef:

En?

avatar van wingman8888

wingman8888

Hmm ga deze vanavond zien horen julie wel

avatar van Mister_D90

Mister_D90

iemand die hem gezien heeft?

avatar van voomzap

voomzap

score 4,66 dankzij drie notoire 5 stemmers. Betekent dus een matige score

avatar van Vinamp

Vinamp

Zeer matige horror, hij is vooral in het begin erg traag...

avatar van 606

avatar van _Daan_

_Daan_

Redelijke film net gezien maar echt geen topper een B film wel maar toch redelijk vermaakt!

avatar van Ralf81

Ralf81

Dan toch eindelijk gezien! Typische B-film die het zeker niet van het acteertalent moet hebben. Wat werd er af en toe slecht en totaal niet overtuigend geacteerd, het viel me gewoon regelmatig op.

Hoewel deze tienerslasher qua concept allesbehalve vernieuwend is (waarom gaan ze ook altijd weer alleen op pad!?), is het verhaal wel leuk in elkaar gedraaid. Het verhaal achter de kliniek is verre van origineel, maar de setting biedt in elk geval de mogelijkheid voor de regisseur op bepaalde momenten goed uit te pakken en geregeld veer je toch even op van je stoel. Suspense en schrikmomenten wisselen elkaar goed af en beide ingrediënten worden gedoseerd ingezet.

Het feit dat het verloop van de film toch redelijk voorspelbaar is, is dan wel weer jammer.

De oude, creepy kliniek (met zijn talloze donkere gangen), waarin de film zich afspeelt, maakt dat het allemaal net wat spannender wordt.

Al met al vond ik BR wel de moeite van het kijken waard, maar meer dan 3 sterren verdient ie toch echt niet.

avatar van Keane1983

Keane1983

Ook ik kan hem eindeijk afstrepen van mijn lijstje.

Het is wat Ralf81 al zegt hier boven mij. Acteerwerk is echt La-La en je kunt daaraan ook weer goed zien dat het een B-film is.

Ook de setting is niet orgineel te noemen. Maar er zitten voldoende voldoende schrikmomenten in verwerkt en dat maar het geheel wel weer goed.

Toch vindt ik dat de regiseur meer met deze ruimtes had kunnen doen dan dat er nu gebeurd is.

Oude panden blijven toch wel eng genoeg en je kunt hierbij ook je verbeelding goed laten mee spelen.

Over echte gore (zoals de poster doet geloven) kan ik niet echt spreken (of ik ben gewoon te goed gewent!!)

Toch ben ik niet bevredigd achter gebleven na het kijken van de film....ik had mee zo iets van: Heb ik hier nou de hele tijd naar zitten te kijken!!!!! Beetje jammer.

Van mij een 2.5*

avatar van 606

Keane1983 schreef:

Van mij een 2.5*

Vergeet hem niet te plaatsen

avatar van Tag84

Tag84

wat een saaie langdradige film. Heb hm halverwege afgezet

avatar van Keane1983

Keane1983

Vergeet hem niet te plaatsen

geplaatst was het helemaal vergeten hahaha

avatar van RickZ

RickZ

Oeh, wat slecht! Soms behoorlijk traag allemaal, nivo van een C-film. En normaal zitten er nog lekkere meiden in zo'n slachthorrorfilm, maar ook in die categorie scoort deze film niet.

avatar van henkula

henkula

volgens mij wilde dat meisje een beetje op Jamie Lee Curtis lijken in Halloween alleen is dat een beetje mislukt.

b-films zijn niet per definitie slecht, maar als acteurs hun handen laten zakken en rond gaan staan te kijken of veel te vroeg of te laat op een schrik moment reageren.

en dan de muziek, het is makkelijk af te kraken zo'n film als dit, maar de muziek, daar kon ik eigenlijk niets mee, gerommel op een keyboard van drie tientjes.

de plot is mij eigenlijk alweer ontschoten, oja, de gek bleek echt gek te zijn.

avatar van mcdaktari

mcdaktari

3 sterren

Hoe kun je dat nou toch zeggen dat het acteren aardig was?

Het was gewoon weg heel heel slecht, en er was helemaal niks maar dan ook helemaal niks aardigs aan. Ik vraag me wel eens af hoe mensen naar een film kijken. Ik vond het geheel 1 grote flut film en dan druk ik het nog zacht uit. Wat een flop zeg

avatar van Boeikens

Boeikens

Matige slasher.

Wat langdradig begin en sfeerloos verhaal dat naar het einde toe gelukkig beter wordt door de soms niet slechte kill's en gore.

Toch blijft het geheel maar goed voor een éénmalige kijkbeurt.

avatar van smoozycat

smoozycat

De spanning en de setting vond ik goed maar over de rest kun je beter zwijgen. Daarom maar 3 sterren.

avatar van miesmol

miesmol

Vinamp schreef:

Zeer matige horror, hij is vooral in het begin erg traag...

En slecht geacteerd niet te vergeten.Word nergens spannend.

avatar van ference-b

ference-b

ik snap best dat er waarschijnlijk een klein budget was voor deze film maar dat betekend toch niet dat je lui mag zijn... vooral gek vind ik dat als een personage hard gaat praten/schreeuwen dat dan het duitse accent wel heel goed naar voren komt.(soms ook bij normaal praten)

er zitten ook belachelijk veel fouten in de film.

en waarom schreeuwen mensen niet meer als de ontvoerder de ducktape van de mond haalt? zo cliché is dat toch nog niet?

een dubbele nek bij het doorsnijden ervan... ik weet dat ze dat doen maar wil het toch niet zien!

van een metertje of 4 springen en dan zachtjes neer komen COME ON!

kortom 1,5* meer dan genoeg

avatar van ference-b

ference-b

3 sterren

''viel iets wat tegen'' echt? ''maar toch miste wat'' meen je dat nou?

''3 sterren'' KIJK MEER FILMS!!!!!

avatar van Noodless

Noodless

Zwakke film in de hele lijn. De hoes en het verhaal doet vermoeden naar een lekker bloederig filmpje of een horrorfilm met redelijk wat gore scènes. Niets is minder waar. Het valt allemaal wel reuze mee .....eigenlijk valt het op dit gebied dan ook tegen.

Het verhaal stelt ook niet veel voor en de acteurs spelen hun rol belabberd.

En voor de spanning moet je ook niet kijken. 3/10

avatar van Phantasm

Phantasm

Horror van redelijk niveau, zo nu en dan wat gore scene's, leuk voor een keertje.