• 8.523.367 stemmen

A Grandpa for Christmas (2007)

Drama / Komedie | 85 minuten

Genre: Drama / Komedie

Geregisseerd door: Harvey Frost

Met onder meer: Ernest Borgnine, Katherine Helmond en Juliette Goglia

Plot A Grandpa for Christmas

Bert O'Riley is een oude, gepensioneerde zanger die ooit een grote ster was. Hij heeft nauwelijks nog contact met zijn dochter en 9-jarige kleindochter Becca. Als Becca's moeder plotseling opgenomen wordt in het ziekenhuis, wordt zij naar haar grootvader gestuurd.

avatar van Mr. Chiel

Mr. Chiel

Bijzonder lelijke filmposter. Vrij dramatische film over een meisje dat haar opa nog nooit gezien heeft door een familieruzie. Geen heel bijzonder verhaal, maar leuk verteld. Het kabbelt allemaal een beetje voort, nergens echt heel speciaal, maar leuk om te zien.

avatar van arno74

arno74

Best een hele aardige kerstfamiliedrama. Uitgangspunten zijn wel cliché en veel vaker gefilmd, toch weet de regie de film interessant te houden. Zeker voor een TV-film is dit helemaal niet zo slecht als de lage score hier deed vermoeden. Op hoofdlijnen is zo'n verhaal uiteraard voorspelbaar, maar het mooie van deze film zit toch in de details. Het is echter helemaal geen komedie, het komische element is meer bijzaak. De film kreeg trouwens een Golden Globes-nominatie, voor de rol van Ernest Borgnine als opa. Ruim 3*

avatar van Moviestar1979

Moviestar1979

In Amerika naast A Christmas Story (1983) een groot succes.

In Nederland teren we grotendeels op de standaard kerstfilms zoals Home Alone (1990). Zodoende is het wel eens leuk voor wat afwisseling, en de minder bekendere kerstfilms aan bod te laten komen. Mijn verwachtingen waren niet hoog, en wederom schrok ik van de hoge rating op IMDB. Het verhaal is standaard, en hier en daar wat te braaf.

Wat maakt deze film dan toch het bekijken waard? Voor mij is dit ongetwijfeld Ernest Borgnine! De altijd goedlachse acteur die de respectabele leeftijd van 95 jaar heeft mogen bereiken. Zijn acteerprestatie leverde hem een Golden Globe-nominatie op. Ik heb hem altijd al geweldig gevonden in Airwolf (1984).

Zeker een geslaagde familiefilm, maar verre van geweldig.

3,0 *

avatar van clubsport

clubsport

Zo geweldig vond ik de rol van Borgnine nou ook weer niet , vooral zijn veel te timide en soms zelfs onderdanige houding tegenover zijn dochter en kleindochter vond ik af en toe te zot voor woorden .

Het maakte zijn karakter er niet geloofwaardiger op , hij krijgt dan ( zeker in het begin ) nogal wat respectloos gedrag over zich heen van dochter en kleindochter en daar had ik van zijn karakter kant uit gezien een stuk meer vernijn willen zien .

Natuuerlijk als hallmark film worden uiteindelijk alle plooien weer gladgestreken , redelijk bevredigend maar toch niet super goed uitgewerkt .

Magere 3 sterren .