To Live Again (1998)

geregisseerd door Steven Schachter
met Bonnie Bedelia, Annabeth Gish en Frances Sternhagen

Ex-sociaal werkster Iris Sayer die nog steeds rouwt om haar overleden tienerdochter wordt door haar vroegere vriend Hank benaderd om hem te helpen met een ingewikkelde zaak. Hank hoopt dat Iris kan doodringen tot Constance, een vrouw die haar dochter Karen al 6 jaar opgesloten houdt in haar huis. Karen is vies, wild, kan niet praten en woont in een donkere kamer vol met afval. Het lukt Iris en Hank uiteindelijk om Karen mee te nemen naar een ziekenhuis. De artsen komen tot de diagnose dat Karen schizofreen is en willen haar laten opnemen in een inrichting. Maar Iris is ervan overtuigd dat de geestelijke toestand van Karen het gevolg is van de jarenlange opsluiting en haar drugsgebruik. Iris neemt Karen mee naar haar huis en langzaam maar zeker krijgt ze contact met het meisje en uiteindelijk begint Karen zelfs weer te praten. Constance wil haar dochter weer terug maar tijdens een hoorzitting die volgt laat Karen zelf weten wat ze wil; ze wil weer leven.

Net geen voldoende voor dit tv-drama , verder wel degelijke cast maar veder komt het er net niet uit.

avatar van kanjertje
Mooie film.
Heeft ons serieus overdonderd

Verhaal is goed maar de acteerprestaties laten hier en daar toch te wensen over, er had ook wat meer drama in mogen zitten. Sommige delen van de film komen vrij saai over.

The Scorcher
Vrij cliché maar goed geacteerd drama.

Matige TV-film met wel een goede cast.
Maar overdonderd ben ik niet.