New Moon (1940)

1 stem

Avontuur

geregisseerd door Robert Z. Leonard
met Jeanette MacDonald, Nelson Eddy en Mary Boland

Marianne de Beaumaniour is in de achttiende eeuw op weg van Parijs naar New Orleans, Louisiana, om de plantage te inspecteren, die ze geërfd heeft van haar oom. Op haar schip reizen ook arrestanten mee, die worden verkocht voor de slavernij. Charles Duc de Villiers, een politieke vijand van de koning, is ook aan boord, en hij doet zich voor als arrestant. Charles wordt gekocht door Marianne’s plantagemanager en ze is al snel onder de indruk van zijn charmes. Marianne ontdekt de ware identiteit van Charles en ze laat hem vrij, voordat de Franse officieren hem vinden. Marianne besluit terug te varen naar Parijs met de 'New Moon’. Op Martinique wordt een tussenstop gemaakt, waar het schip wordt gekaapt door piraten. Marianne is zeer geschokt, wanneer de piratenleider Charles blijkt te zijn. Die nacht breekt er een hevige storm los, en de ‘New Moon’ komt in grote problemen.