Engelen (2009)

Alternatieve titel: Angel

Noorwegen / Zweden / Finland

geregisseerd door Margreth Olin
met Maria Bonnevie, Lena Endre en Börje Ahlstedt

Lea groeit op zonder bescherming. Ze ziet haar leven als vrolijk, nieuwsgierig meisje snel veranderen als haar moeder terugkeert bij haar ex-man Ole. Hun vernietigende relatie heeft schadelijke gevolgen voor het kind dat tussen hen opgroeit. Lea zoekt troost in alcohol. Dan krijgt Lea een dochter, Sonja. Ze wil breken met haar familie en een nieuw leven starten. Ze wil haar kind grootbrengen met de bescherming die ze zelf nooit heeft gehad. Maar Lea realiseert zich al snel dat ze niet over deze mogelijkheden beschikt en moet hierdoor een onmogelijke beslissing nemen.

avatar van Marvinleeaday
Film over een lief, vrolijk meisje dat aan de drugs raakt en zwanger wordt. Door haar verslaving(en die van haar vriend) komt ze tot een drastisch besluit. Mooi drama, goed neergezet.

avatar van MH040
Sterke film. Verdient een hogere score dan de huidige 2,64*.

Wel een hele hoop ellende. Je moet er tegen kunnen.