Sherlock Holmes (2010)

Alternatieve titel: Sir Arthur Conan Doyle's Sherlock Holmes

Mystery

geregisseerd door Rachel Lee Goldenberg
met Benjamin Snyder, Gareth David-Lloyd en William Huw

Detective Sherlock Holmes (Benjamin Snyder) krijgt te maken met één van zijn grootste uitdagingen als hij het moet opnemen tegen Spring-Heeled Jack (Dominic Keating), een vijand met een bijzonder pak, waarmee hij bovennatuurlijke dingen kan doen. En die enorme monsters in het centrum van Londen maken het Holmes er ook niet makkelijker op.

avatar van Metalfist
Meeliften op het succes van die andere recente (bekende) Sherlock Holmes?

Sherlock Holmes (2009)

avatar van Chainsaw
Tja, de film is niet voor niets van The Asylum.

avatar van Metalfist
Ach zo, dat verklaart een hele boel natuurlijk Nu ik het plot eens deftig lees snap ik niet waarom me dit gisteren niet is opgevallen...

Actionfreak
eerst hadden we die Paranormal Activity cloon. Nu Dit.
Nu is een Avatar cloon ook wel te verwachten......

[Edit] Zie net op de site van the asylum dat er een film genaamdPrincess of Mars komt van hun gebasseerd op Avatar.

avatar van Knisper
Prachtige dvd-cover geplaatst..

avatar van superhero
KUTZOOI !

WTF !
op wat slaagt deze film , er juist juist 1 uigekomen en ze komen weer met zo'n film af ( de 1ste was ECHT wel GOED ) maar dit hoeft voor mijn niet , een is al genoeg en hij duurt maar 90 min. da's ook al kutzooi

avatar van Brix
Actionfreak schreef:

Nee, dat zie je verkeerd.
Het is juist andersom!
Avatar is deels gebaseerd op het verhaal 'A Princess of Mars', van schrijver Edgar Rice Burroughs (ook bekend van zijn Tarzan verhalen)
Regisseur Cameron heeft dit ook in meerdere interviews duidelijk zo gezegd.
Hij heeft altijd bewondering voor die Fantasy romans van Burroughs gehad, en wilde een film in die richting maken.

Dat Asylum daar nu handig gebruik (of misbruik) van maakt is een andere zaak.

Hun versie van het Burroughs verhaal 'Princess of Mars') is wel een aanfluiting, zoals te verwachten was van deze cheapie producenten.
Maar de superproductie van hetzelfde verhaal, die momenteel door Disney-Pixar gemaakt wordt, zal wel een blockbuster worden naar verwachting.

Het lag in de bedoeling van Asylum om die Disney productie vóór te zijn.
Dat Avatar daar zijdelings ook iets mee te maken heeft kwam alleen maar gelegen.

Actionfreak
Ik kan me herinneren te gelezen gehebben dat hij Pandora had gedroomd, dus Avatar is zeker niet alleen geinspireerd op dat goedkope filmpje. Maar dat hij zoiets gezegd zou hebben heb ik gemist,Dus dit neem ik dan maar aan.

Zoiezo word ik echt niet goed van die andere Rip-Off's van The Asylum
Een paar voorbeelden The Terminators.
Snakes On A train.

PIRATES OF TREASURE ISLAND En zo kan ik nog wel even doorgaan..

avatar van Brix
@Actionfreak:

Misschien is e.e.a. in mijn bericht niet helemaal duidelijk overgekomen.
Daarom nog even ter verduidelijking: Cameron heeft als hoofdinspiratiebron voor Avatar dus niet dat filmpje van The Asylum genomen (hij was al jaren bezig met Avatar voordat die Asylum film gemaakt werd. Zijn plan voor Avatar dateert al van 1996)) maar de 'John Carter of Mars' boeken, van schrijver Edgar Rice Burroughs.

Asylum heeft een van die boeken van Burroughs(het eerste) op de van hen bekende goedkope manier verfilmd.
The Asylum wilde daarmee Disney/Pixar te vlug af zijn, die hetzelfde verhaal dus ook aan 't verfilmen zijn momenteel (zie: John Carter of Mars (2012) - imdb.com )

avatar van Dave1972
Lijkt inderdaad wel een hype te worden. Journey to the center of the earth, 2012 en nu dit weer....ik sla hem dus over !

avatar van Minotaures
1 Sherlock Holmes film dit jaar is toch genoeg? Nee dus.

avatar van kirk douglas
Vreemde film.

Het verhaal zit zoals wel vaker bij The Ayslum enorme onzin wat er niet allemaal inzit: een draak een t-rex een octopus en zelfs een soort van Lady Terminator komen erin voor.Ook Iron man wordt erbij gehaald.
De acteurs zijn slecht vooral die kerel die Holmes speelde is een enorme miscast.
Watson viel me nog wel mee.
Natuurlijk zijn de effecten niet al te best maar zijn voor een zulk soort productie nog te doen.
Jammer dat het verhaal zo slecht uitgewerkt wordt dat de film zo nu en dan best saai is.
Voor de rest is deze film nog best vermakelijk.

avatar van Gizzmann
Zo belachelijk dat het geniaal word Niet dat ik hem heb gezien, dat gaat me dan weer wat te ver.

avatar van MovieHolic
Haha wat is dit dan? een slap aftreksel van een ander succes?

avatar van kirk douglas
Nog maar vijf stemmen?

De film is dan wel van ''The Asylum'' maar toch nog best grappig om een keer te kijken.

dominion
Bah wat was deze film slecht.
Hoe komen ze op het idee in het verhaal zit gewoon geen logica.
Die dinosaurus zag er afschuwelijk uit en die inktvis was nog erger.
Ik vind dit de slechtste film van de Asylum.

avatar van BlueJudaskiss
Voor mij verreweg de beste van The Asylum.

Een lekker tempo, leuk geschmier van met name Snyder als Sherlock Holmes en ik vond het knap hoe ze met weinig middelen een redelijk overtuigend Londen van begin vorige eeuw weten neer te zetten. Niets bijzonders, maar voor Asylum-begrippen uitzonderlijk goed.