• 8.229.714 stemmen

Oorsprong: Australië / Frankrijk / Verenigde Staten

Geregisseerd door: Bill Bennett

Met onder meer: Peter Facinelli, Saffron Burrows en Burt Reynolds

Over Tempted

"I want to believe I can trust her...So I want to pay you to seduce my wife"

Wanneer de rijke zakenman Charlie Le Blanc ontdekt dat hij nog maar kort te leven heeft, besluit hij de trouw van zijn vele jongere vrouw op de proef te stellen. Hij biedt de aantrekkelijke Jimmy Mulate een grote som geld om zijn vrouw het hof te maken.

stinissen (crew films & series)

Best wel vermaakt met deze thriller een dikke 7 dus 3.5 *

avatar van Bandit

Bandit

Tempted is opgenomen in en rond de moerassen van New Orleans. De film bevat een aantal prikkelende scene's. Wat de film bijzonder maakt is dat de acteurs, de hele film door mochten improviseren van regisseur Bill Bennett, dit zorgt voor verassend goede acteerprestaties van met name Reynolds en Burrows. Mike Starr is ook top als het schandknaapje van Reynolds. Blijf wel even de aftiteling afkijken, doe je ogen dicht en geniet van de New Orleans-moeras-geluiden.... heel apart. De film won de Australische Golden Tripod award.

avatar van Bad Kitty

Bad Kitty

2,5 **

mooie hoofdrolspelers!

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

Een film die heel mooi begint met de beelden over het moeras, maar daarna niet goed weet wat te doen. Het verhaal is niet slecht, maar daarmee is dan ook alles gezegd. Veel interactie tussen de acteurs is er ook niet en alles wordt met weinig enthousiasme gespeeld. M'n probeert met enkele maatschappelijke thema's de film nog wat meer inhoud te geven, maar uiteindelijk blijf je wel op je honger zitten. Hier had meer mee kunnen gebeuren.

avatar van Boenga

Boenga

• 2046 berichten

Geen topfilm, maar door een paar verrassende wendingen, degelijk acteerwerk, en de bijzondere sfeer die zowel de binnen- als buitenlocaties met zich meebrengen, heb ik me toch geen moment zitten vervelen. In elk geval meer dan slechts een B-film.

avatar van Icer

Icer

Wel aardig, soms wat saai, ondanks de mooie dame.

Sex met je broek nog aan oogt altijd wat idioot. De overtreffende trap op dit gebied is voor zover ik mij herinneren "Excalibur", daar lukte het zelfs met een harnas aan. Geen last van scherpe randjes blijkbaar...