Los Locos (1997)

Western

geregisseerd door Jean-Marc Vallée
met Mario van Peebles, Rene Auberjonois en Tom Dorfmeister

Chance is een afgedankte legerscout. Na een incident wankelt hij de film binnen, uitgedost in pek en veren. Hij wordt opgelapt door een feeks van een non, die de leiding heeft over een krankzinnigengesticht ergens op de prairie. Als zij wordt neergeschoten, ziet Chance zich met tegenzin voor de taak gesteld om de bende minderbegaafden door de woestijn naar hun nieuwe thuis te leiden.

avatar van jay73
Ik heb deze film jaren terug gezien. Hij verdiende het wel om een hoge cultstatus te krijgen, vond ik in ieder geval destijds. Echt een goede film is Los Locos natuurlijk niet: 2,5*