• 8.518.142 stemmen

Der Bibelcode (2008)

Drama | 180 minuten (miniserie, 2 delen)

Genre: Drama

Speelduur: 180 minuten (miniserie, 2 delen)

Alternatieve titel: Bible Code

Oorsprong: Frankrijk / Oostenrijk / Duitsland

Geregisseerd door: Christoph Schrewe

Met onder meer: Cosma Shiva Hagen, Olivier Sitruk en Joachim Fuchsberger

IMDb beoordeling: 4,7 (394)

Oorspronkelijke taal: Duits

Plot Der Bibelcode

De bijbelonderzoeker Bachmann wordt vermoord voor de ogen van zijn dochter Johanna. Samen met zijn assistent Simon, een Franse religieuze geleerde, start de jonge politieagente een zoektocht naar de moordenaar van haar vader. Daarbij stuiten zij op een spoor vol geheimzinnige bijbelcodes, waarin wordt gesteld wat de toekomst van de mensheid kan zijn. Achtervolgd door de machtige kardinaal Rhades, raken Johanna en Simon in Vaticaanstad betrokken in een moordcomplot tegen de paus.

imageimage

Christian Bachmann

Markus Gruber

avatar van eppy

eppy

leuke serie over het meest succesvolle sprookjesboek die de mensheid ooit heeft gekend.

en als slot :god is dood, leven de mensheid.

Zucht, het lijkt wel alsof de grootste fanatici die denken de wijsheid in pacht te hebben atheïsten zijn tegenwoordig.

avatar van EchoZeroJ

EchoZeroJ

Knap dat iemand al weet dat god niet bestaat. Betekend dus dat je slimmer bent dan ons allemaal, maar dat betwijfel ik.

Vroeger wist men niet eens dat er een heelal was, laat staan dat de aarde rond is.

Zolang je geen feiten hebt van iets kan je er nog geen oordeel over uitspreken. Punt.

avatar van Jiv

Jiv

EchoZeroJ schreef:

Het is niet eens belangrijk of er een god is, althans voor mij niet. God heeft voor mij totaal geen functie, en de wetenschap wel. Dus zeggen dat god niet bestaat, is niet echt nodig wat mij betreft. Het gaat erom dat we kunnen verklaren wat we waarnemen in de wereld en daar verder op bouwen. Het feit dat mensen wel of niet in God geloven heeft helemaal niets te maken met de wetenschap. Mochten mensen iets zeggen als ''God bestaat niet'' dan zou dat puur uit een wetenschappelijk oogpunt zijn, want natuurlijk weten ook hun niets zeker na de dood.

avatar van nerovats

nerovats

Vrij matig geacteerd, maar toch leuk voor een lange winteravond.

avatar van Prudh

Prudh

Klik.

avatar van RickZ

RickZ

Avonturenmysteriefilm, slap aftreksel van bv. The Da Vinci Code, met nepperige actie

avatar van ags50

ags50

eppy schreef:

Leuke serie over het meest succesvolle sprookjesboek dat de mensheid ooit heeft gekend.

De huidige religies zijn alle geëvolueerde vormen van de angsten van de oermens voor de hem overheersende natuur waarvan hij de wetmatigheid niet kende. In alles meende hij dan ook een opperwezen te zien: de donder, de bliksem, de regen, de zon, etc.

Wie de 5000 jaar opgetekende historie van de mensheid bestudeert, zal het opvallen dat er slechts drie religies waren (en nog zijn) die hun religieuze ideologie als uitgangspunt voor oorlog hebben gebruikt: het jodendom, het christendom en de islam (historische volgorde). Dit zijn ook de monotheïstische religies die ieder hun opperwezen als enig ware beschouwen, een veeg teken.

Zelfs Achnaton, de Egyptische farao van zo'n 3350 jaar geleden, die als eerste een soort "religie met één god" probeerde erdoor te drukken, ging niet zover om daarvoor oorlog te voeren.

Geen wonder dat joden, christen èn moslims ook nu nog vooral tegenover elkaar (maar ook tegen anderen) de meest gruwelijke wandaden beramen of daarmee dreigen.

avatar van ags50

ags50

EchoZeroJ schreef:

Knap dat iemand al weet dat god niet bestaat. Ik zeg ook niet dat god wel bestaat, maar ik ben in ieder geval niet zo kortzichtig.

Zolang je geen feiten hebt van iets kan je er nog geen oordeel over uitspreken.

Met die redenering in de hand: zolang je geen bewijs kunt leveren dat zoiets als een opperwezen bestaat, bestaat die dus niet. Het bewijs voor het bestaan of het niet bestaan is niet te leveren. Maar waarom slechts één "god"? Waarom niet vele goden? Ook daarvan geen bewijs mogelijk.

Afgezien daarvan: georganiseerde religie (in tegenstelling tot ieders persoonlijke geloofsopvatting) is waanzin.

avatar van djeebee

djeebee

vermakelijk filmpje voor de zondagmiddag

avatar van henkula

henkula

zelfs historisch klopt hier helemaal niets van, sterker, de meningen en overtuigingen zijn domweg omgedraaid, sinds wanneer is die paus in Rome zo vredelievend?

avatar van Killerkip

Killerkip

Ik vond het een vermakelijke film (mini-serie), kon niet wachten op deel 2, wilde ze achter elkaar zien!

De film heeft idd wel veel weg van de Davinci Code, vond ik ook een goede

Gelovig ben ik allerminst maar heb wel iets met dit soort plots

avatar van chanel34

chanel34

eppy schreef:

Ken jij het echte verhaal achter de Bible Code wel???!! Ik zeg niet dat ik alles geloof, maar als je zelf onderzoek er naar doet, krijg je wel je vraagtekens, zelf de sceptici...

avatar van hbarendrecht

hbarendrecht

Goede film/miniserie met een goed verhaal. Het spel is heel behoorlijk. Die Olivier is een beetje vlak, maar dat is voor een wetenschapper niet vreemd.

In de actie zit wel een erg onwaarschijnlijk kantelende terreinwagen. Misschien kunnen ze die auto in een hercut op een andere manier kapot laten gaan.

Ik heb me goed vermaakt. De film is beter dan de Da Vinvi Code. De hype is minder en een Duitse film helpt ook niet. Anders had dit een grote hit kunnen zijn.

avatar van johstripper

johstripper

Slap aftreksel van The Davinci Code. De film loopt in zevenmijlslaarzen door het verhaal heen, zit vol met clichés, effecten worden overdreven, acteerwerk ligt er zo dik op dat het lachwekkend is. Echt een nepfilm. Maar het filmwerk en beelden zijn net goed genoeg om niet af te haken. Daarom toch twee sterren.

avatar van rijnd006

rijnd006

Bij het lezen van de revieuw moest ik meteen denken aan de Da Vinci Code. Het verhaal is in grote lijnen gelijk alleen met een ander sausje. Acteer werk is matig en slaapverwekkend om naar te kijken.

avatar van nepdance

nepdance

Sjonge, wijze mensen met wijze opmerkingen hier Ja we weten het allemaal zo goed en de een weet het nog beter dan de ander. Het gaat om het beoordelen van de film hoor...

avatar van knusse stoel

knusse stoel

chanel34 schreef:

Geen reactie, dus dan heb je jouw antwoord.

Of hij kijkt niet weer op de pagina na het commentaar. Kan dus ook, ergens jammer.

Zelf weet ik ietsjes ervan maar heb ook vraagtekens ondanks het geloof wat ik denk te hebben. Zelfs aan 1 en 1 = 2 twijfel ik wel eens.

Ik heb de film in huis en binnenkort hoor je mijn mening erover.

Tarkus

Redelijk goede film, die erg lijkt op de Da Vinci Code.

Minder goed dus, vooral de vertolkingen en de speciale effecten laten veel te wensen over.

Maar met het verhaal zit het wel goed.

Heb me er zeker niet met verveeld ondanks de lengte van 3 uur.