Zwölf Meter ohne Kopf (2009)

Alternatieve titels: Pirates of the Baltic Sea | 12 Meter Ohne Kopf | 12 Paces Without a Head

1 stem

Duitsland
Avontuur / Komedie

geregisseerd door Sven Taddicken
met Ronald Zehrfeld, Matthias Schweighöfer en Oliver Bröcker

1401, Oost-Friesland. De goede tijd van de gevreesde zeepiraten Klaus Störtebeker en Gödeke Michels lijkt aan zijn einde te komen. Bij een poging tot kaping is Störtebeker echter zeer gewond geraakt, waardoor de piraten zo goed als verslagen zijn. Hun schip is gezonken en Störtebeker wordt geteisterd door angst en twijfelt over zijn bestaan als piraat. Hij voelt zich aangetrokken tot het knappe plattelandsmeisje Bille, en Michels krijgt de bons van de Friesche prinses Okka. Op het moment dat de rest van de piraten in opstand komt, en Michels ten einde raad is, lijkt er een oplossing te komen...