This Is Love (2009)

Duitsland

geregisseerd door Matthias Glasner
met Jens Albinus, Corinna Harfouch en Duyen Pham

Sinds haar man, zes jaar geleden, spoorloos uit haar leven is verdwenen, heeft Maggie het geloof aan liefde verloren. Als ze, in haar baan als commissaris, op een dag de gesloten Chris verhoort, verandert haar leven radicaal. Chris vertelt haar hoe hij de 9-jarige Jenjira uit een bordeel heeft gered en naar Duitsland heeft gebracht. Nu is Jenjira verdwenen en Chris weet daar meer van. Tijdens de verhoren ontstaat er iets tussen Maggie en Chris.

Een spoorloos verdwenen heel jong meisje, dat vanuit een bordeel in Vietnam naar Duitsland is gesmokkeld, vormt het middelpunt van een strijd tussen twee uiterst labiele figuren. Aan de ene kant een alcoholistische politiecommissaris en aan de andere kant een mensensmokkelaar, die gevoelens begint te krijgen voor het vroegrijpe kind. Beide figuren hebben met elkaar gemeen dat ze in hun eigen leven de weg helemaal kwijt zijn.
Dat is in een notendop de inhoud van deze film, die op het gebied van geloofwaardigheid nogal trekt aan de grenzen van je voorstellingsvermogen. Niet slecht, maar de uitvoering had best wat minder warrig mogen zijn.