Partners in Crime (2000)

Misdaad

geregisseerd door Jennifer Warren
met Rutger Hauer, Paulina Porizkova en Andrew Dolan

Gene Reardon is gehard door vele jaren ervaring in zijn vak als detective en verbitterd geraakt omdat zijn vrouw hem verliet om een carrière na te streven bij de FBI. Reardon krijgt van zijn baas Lloyd Dyer de opdracht om de kidnapping van familieman en rijke zakenman Philip Weems te onderzoeken. Dyer's gezag wordt echter ondermijnd wanneer ook de FBI op de zaak wordt gezet onder leiding van niemand minder dan Reardon's ex-vrouw Wallis Longworth.

avatar van Quentin
Mooie thirller, goed en ingetogen gespeeld, donker sfeertje door al die sneeuw 3*

Aangename verrassing, met een uitstekende rol van Hauer. Ook Paulina Porizkova, die er in de film Her Alibi weinig van bakte, speelt een sterke rol.
Het verhaal is weinig bijzonder maar een wending en karakterdiepgang maken het alleraardigst. De dialogen zijn fris en soms komisch.

avatar van U-96

Helemaal waar. Ook deze film heeft voor mij weer bewezen dat Rutger Hauer echt een goede akteur is...

Dat één van de ontvoerders die ene collega van Hauer is, voelde ik al vanaf het moment dat hij in beeld kwam. Het verbaasde me dan ook niets toen dat allemaal duidelijk werd...

Zoals Leno al zegt, het vrij simpele verhaal wordt goed gedekt door de snelle vaart, goede karakterontwikkeling en de lust om te weten hoe de vork in de steel zit. Zelfs het verplichte liefdesverhaaltje stoorde niet. Erg vermakelijke film met goede opvulling...

***** 3.5 *****

avatar van sinterklaas
Eén van de betere films van Hauer. Het is een standaard detective maar er zit wel een fijn sfeertje in met als achtergronden besneeuwde landscappen (bij Rocky Mountins ongeveer) en dorpjes. Ook die dochter van Reardon toonde een leuke aanwezigheid en Hauer speelde hierin prima. Ook Porizkova had een leuke aanwezigheid dus de acteerwerk was prima in orde. En het liefdesverhaaltje stoorde inderdaad niet.

Gewoon prima vermaak.

avatar van jeanintjuh
Prima, niet bijzonder maar wel vermakelijk. 3*

avatar van akira124
Voor een misdaad film uit de 21eeuw vind ik deze veel te braaf. 2,5**

avatar van DB10
Pure middelmaat. Nergens slecht, maar ook nergens speciaal of origineel. Aardige rol wel van Hauer, maar daar blijft het verder bij.

Op de achterkant van het DVD-hoesje stond het hele plot al zo'n beetje uitgelegd

avatar van Left4Dead
Halve ster erbij, Hauer is weer prima hier.
Simpel verhaal maar lekkere ontspanning en lekkere slappe humor.
Het is allemaal niet super maar zeker ook niet slecht te noemen.