Maten (1999)

Nederland

geregisseerd door Pieter Verhoeff
met Kees Boot, Monique Hendrickx en Victor Reinier

Oktober 1997. De 35-jarige Paul Winters is plaatsvervangend officier van justitie in Arnhem en werkt aan zijn eerste grote zaak: een onderzoek naar de beschuldiging van een Bosnisch meisje dat zegt door drie Dutchbatters te zijn verkracht en wiens broertje door dezelfde mannen zou zijn vermoord. Winters' vermoeden dat het meisje de waarheid spreekt kan hij aanvankelijk niet hard maken en de zaak wordt geseponeerd. Maar dan komt een van de mannen met een onthullende verklaring.

neo (crew)
nog slechter als gemiddelde aflevering van baantjer.

Juist. Dat slaat alvast nergens op.

Ik vond het ook niet goed, hoewel Victor Reinier het niet slecht deed. Maar een pluspunt is dat er voor het eerst een onderwerp werd aangesneden (Dutchbatters in Bosnië) waar nog niet iedereen zijn plas overheen had gedaan.
Jammer dat zoiets dan niet meteen goed is. Het was rommelig en niet goed doorgedacht.

neo (crew)
ok dat die dutchbatters in bosnie voor het eerst in een film als onderwerp werd gebruikt was idd wel een goed, gewaagd uitgangspunt, maar ik had gewoon zo'n soort baantjer gevoel bij het kijken.

avatar van Webby
Zaterdag 5 juli is 'Maten' te zien op NED.3 - 23:40 - 01:15

avatar van mdj
mdj
Wel erg zw/w de good guys tegen de bad guys.

Is dit ergens te zien?