Storm Seekers (2008)

Verenigde Staten / Canada
Actie

geregisseerd door George Mendeluk
met Daryl Hannah, Christine Chatelain en Dylan Neal

Sinds meteorologist Leah Kaplan getuige was van de dood van haar ouders tijdens een hevige tornado, zet Leah alles op alles om een nieuwe tragedie te voorkomen. Tijdens een controle-vlucht rond de tornado Leslie wordt ze bijgestaan door de journalist Ryan Stewart. Wanneer haar vliegtuig in het midden van de storm terechtkomt volgt ze haar moed en instinct, om de bemanningsleden en de bevolking te redden.

Matige tv-film en dito effects we hebben het al vaak gezien maar toch blijft dit een van mijn favoriete genres alleen heeft deze film verder weinig toe te voegen aan al die rampenfilms.

avatar van Dooz
Het is dat ik van dit soort onderwerpen houd, maar eigelijk is het een vreselijke B film.
En ik stoorde me mateloos aan het botox gezicht en lippen van Darryl, wat ziet die eruit zeg...haha

Mooi genre....zeer slechte film. Idd een B film...

avatar van AHWA
Geen slechte tv-film, maar de special effects zijn vrij matig. Als Hannah 'daar' roept als ze iets ziet in het wolkendek, moet er wel iets te zien zijn behalve wolken, anders komt dat maar vreemd over. Ook het bobbelgezicht van Hannah leidt nogal af, dan zag ze er in Kill Bill toch stukken beter uit.

De spanning zit er verder goed in, al gaat het op het einde allemaal wel heel snel en makkelijk en voelt het aan alsof de film een beetje te vroeg gepiekt heeft.

avatar van 606
Leuk idee minder uitgewerkt.
Special effect is matig en acteerwerk redelijk.
Spanning is goed.

Wat een slechte film...

rose
Niet eens afgekeken...

avatar van DCMan
Ik vind dit wel zo'n dikke onzin... Als je het hebt over "opzichtig" gebruik maken van het "blauwe scherm" Jemig....

Ik werd gewoon kwaad van deze film. Ik heb de DVD origineel gekocht en gewoon als frisbee het raam uitgewerkt.

Het verhaal is wat ongeloofwaardig en slecht uitgewerkt.
Het acteren was wel goed, maar dan ben je verder wel uitgepraat over deze film.
Nog een minpunt, de hoes vermeld Dolby Digital 5.1, op DVD is het maar 2.0!!

avatar van fritsy
Trailer kon ik al niet eens afkijken.

avatar van Kr!kke
Ik vond het nog allemaal goed meevallen voor een B-film. Het verhaal was niet eens zo sleht vond ik. De special effects waren inderdaad wel aan de magere kant.

In de film die ik vandaag zag heette de orkaan "Josefien" en geen "Leslie", zoals in de beschrijving staat. Voor de rest vond ik het een matig uitgewerkte standaard rampenfilm, met als nieuwtje dat ik nog nooit heb gezien dat het haar van iemand nauwelijks beweegt als die persoon zich in een orkaan buiten een vliegtuig bevindt.

1* (voor de haarlak)

avatar van Madeliefje
Heel erg slecht, de hoofdrolspelers acteerden nog minder overtuigend dan de bijrollen en de special effects zagen eruit als een slechte kinderfilm uit de jaren 80. Wat ik het meest irritant vond waren die dikke lippen van die 'Leah', als zij in beeld kwam was die hele scene al niet meer serieus te nemen. Wat trouwens moeilijk was bij de hele film.

0,5* omdat ik helaas niet minder kan geven (en dat haar dat goed bleef zitten met een wind van 100 km/u er op vond ik ook erg sterk )

avatar van John Lee Hooker
Zwak, zwak. Terecht gemiddelde. Ik heb me echt gestoord aan Leah, ik vond haar reuze irritant en die piloten zitten er ook bij als een stelletje bakstenen. De groep trekt uit eigen wil door het hartje van de orkaan, dus ze horen helemaal niet zo schokkend in dat vliegtuig te zitten (misschien nog doordat Steve en de Chinees zijn gesneuveld, maar ze wisten vantevoren dat het link kon worden). Flashbacks uit Leah's jeugd en van de begrafenis vond ik hier totaal niet passen en dat gesprek met de psycholoog voegde weinig toe. Ik vond het daarom ook irritant dat deze twee constant terugkwamen, evenals dat stukje bij het raam waar Leah naar buiten zit te staren. Erg knap ook dat ze met één hand kon blijven hangen buiten boord. De onzekere landing valt erg tegen en het eindigt gewoon saai (iedereen is blij en omhelst elkaar). Dan nog zo'n typisch flauwe opmerking die zogenaamd grappig moet zijn: Als je geen journalist wordt kun je altijd nog piloot worden. De effects zijn opvallend lelijk voor een film uit 2008. Spanning was er niet, misschien wat meer als er een evacuatie in beeld was gebracht. Stewart en Eli Harder waren nog redelijk.

avatar van Decec
Prima tv-film.. ik kan me niet slecht beoordeling geven.
3 sterren, dus cijfer 6 is voldoende.
Actrice Daryl Hannah speelt nog steeds goed, vind ik...
Dus geen slechte film...

avatar van aburex
Ondanks de matige kritieken vind ik deze film toch niet zo slecht als je bedenkt dat dt een TV-film is. Dit genre is is al wel 100 keer verfilmd, maar het kan me toch altijd wel blijven boeien.

avatar van Phantasm
Tegenvaller, had hier wel wat meer van verwacht, over het geheel gewoon saai.