Dead and Alive: The Race for Gus Farace (1991)

Alternatieve titel: Mob Justice

Mystery

geregisseerd door Peter Markle
met Tony Danza, Ted Levine en Samuel L. Jackson

Een groep gangsters is onder de hoede van gangsterbaas Gus Farace. Een van zijn gangsters is spoorloos verdwenen, maar keert uiteindelijk weer terug. Farace besluit om hem onder zijn hoede te nemen en stoomt hem klaar als zijn rechterhand.

avatar van Flieber
Leuk filmpje, met verassend goed acterende Tony Danza, het is echter moeilijk zijn rol te vergeten in de sit-com Who's the boss

Aan het eind wel een beetje langdraderig over het geheel genomen weinig zwakke momenten in deze film.

In de bovenstaande synopsis kon ik de film niet terug herkennen.
De omschrijving op de dvd lijkt beter bij de film te passen:
In dit waargebeurde misdaadverhaal zijn we getuige van de bloedige wraak van de maffia. Gus Farace (Tony Danza) maakt snel carriere binnen de maffia, met dank aan zijn winstgevende drugshandel. 1 fatale fout betekent het einde van zijn criminele loopbaan Farace vermoordt een andere drugsdealer, die echter een undercover agent blijkt te zijn. De politie zet de klopjacht in, maar Farace heeft meer te vrezen van de maffia die zit niet te wachten op alle aandacht. De maffia kent zijn eigen gerechtigheid.....