De Omweg (2000)

Alternatieve titel: The Detour

Nederland

geregisseerd door Frouke Fokkema
met Tamar van den Dop, Joachim Bissmeier en Jan Decleir

Johanna, net gedumpt door haar vriend, start aan een rol in een toneelstuk van de Oostenrijkse schrijver Thomas Bernhard. Ze raakt gefascineerd door zijn werk, en besluit hem op te zoeken.

Tamar van den Dop nam voor de VPRO een soort making of op door tijdens de opnamen met een handheld camera rond te lopen. 't Was ook een soort dagboek als ik me het goed herinner.
Pijnlijk legt zij met de camera bloot dat de film eigenlijk bij voorbaat gedoemd is te mislukken. Ze wou er het liefste mee kappen, maar hield toch vol.
Wat een tragische vrouw is dat toch, die Frouke Fokkema.

Raar dat er een Engelse poster voor een Nederlandse film hier te zien is.

FisherKing
Da's inderdaad apart, is er die wel gemaakt ? (kan ook zo even 1-2-3 niks vinden via google) Is overigens niet in strijd met de toevoegregels.

FisherKing schreef:
Da's inderdaad apart, is er die wel gemaakt ? .

Natuurlijk

robertus65
Joachim Bissmeier vond ik toch wel goed en mooie opnames in de bergen.