• 8.603.986 stemmen

The Storm (2009)

Drama / Sciencefiction | 240 minuten (miniserie, 2 delen)

Genre: Drama / Sciencefiction

Speelduur: 240 minuten (miniserie, 2 delen)

Geregisseerd door: Bradford May

Met onder meer: Treat Williams, James Van Der Beek, Luke Perry

IMDb beoordeling: 3,5 (721)

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot The Storm

Miljardair Robert Terrell heeft een levenslange obsessie en schreef geschiedenis met 'meteorologische technologie' voor zijn Atmosferisch Onderzoeksinstituut. Maar tijdens een testparcours wordt er een ontploffing van energie gelanceerd in de ionosfeer met onverwachte resultaten tot gevolg. De experimenten brengen de planeet vernietigende orkanen, winden die constant van heet naar koud overschakelen, overweldigende regenval die hele gebieden isoleren en gebouwen die in ruïnes herschapen worden na explosieve bliksemstormen. Maar dit is nog maar het begin. Alleen één wetenschapper, Dr. Kirk Hafner, zet stappen om te eisen dat deze experimenten beeïndigd worden. Maar Terrell is onverschrokken en gaat verder met het pushen van zijn team. Hij wordt hierbij ondersteund door Generaal Braxton, die het als een belangrijk militair wapen ziet.

avatar van BS

BS

De versie die ik gezien heb was 2x 1,5 uur maar dat was eigenlijk ook lang genoeg.

Wat de film goed doet is het opbouwen van het verhaal. Het begint prettig en maakt een goede start. Helaas wordt het daarna een beetje vlak en na een uurtje of 2 is het gebeurt met de spanning.

Dit komt omdat ze zij-verhalen erbij zetten die niet echt spannend zijn om naar te kijken.

Tijd-vullers maar niet echt boeiend en dat remt de film behoorlijk af. Het einde ( alhoewel voorspelbaar ) is wel weer aardig dus gelukkig geen totaal verlies.

Leuk geprobeert, de effecten zien er voor een mini-serie ook best acceptabel uit .. maar het is gewoon niet langdurig spannend genoeg om er echt een lange zit voor over te hebben.

De leuke stukken uit de film hangen tegen een 2,5* aan maar het idee dat ik de film eigenlijk niet nog een keer wil kijken ; eigenlijk alleen ivm de dooie punten maakt het een 2* film

avatar van shawna

shawna

Ik vond het van het begin tot het eind een prachtige film.

Vooral de hoofdrolspeelster acteerde bijzonder goed en geloofwaardig.

Wat mij betreft een echte aanrader!

avatar van 606

Aardige miniserie die net wat te lang duurt.

Verhaal en effecten zijn oke.

Acteerwerk was ook nog wel goed.

Eind resultaat na zien film... You can not control the weather

2,5 ster

avatar van WillemC

WillemC

BS schreef:

Dit is een tv serie en bij MM tellen ze de reclame mee van tijdens de uitzending.

avatar van Anamorph

Anamorph

Wat een slechte film...! Slecht geacteerd en slechte special effects. Snap niet dat deze film hier zo hoog wordt gewaardeerd!

avatar van mesa57

mesa57

WillemC schreef:

Waarom MM dit doet is me nog steeds een raadsel,

Je mag een verzoek tot tijdcorrectie indienen hoor.

De lengte die ik zie is 1:21 per deel (81 minuten).

avatar van Knisper

Knisper

WillemC schreef:

Waarom MM dit doet is me nog steeds een raadsel,

We hebben in dit geval de speelduur van imdb overgenomen. Het is uiteraard niet de bedoeling dat we de reclame hierbij meetellen, maar als we de informatie van een andere bron gebruiken kan dat weleens voorkomen. Als iemand een link heeft naar een bron met een correcte speelduur, kunnen we dat eventueel aanpassen.

avatar van WS6

WS6

Slechte film... heb 'm zelfs 10min voor het einde al uit gezet.

Totaal niet boeiend en spectaculair. Zelfs saai te noemen door de suffe en langdradige gebeurtenissen.

avatar van arie-lex

arie-lex

Anamorph schreef:

Hier sluit ik me voledig bij aan! Had inplaats van De Storm deze per ongeluk te pakken, wat een bagger.

avatar van wanwan

wanwan

Dit is werkelijk waar de meest standaard rampenfilm die je je maar kunt bedenken, zeer voorspelbaar, special effects zijn om te huilen zoals bijv het telefoontje vanaf honolulu, je ziet der bijna voor een blue screen staan kortom, dit is geen aanrader

avatar van squirrel

squirrel

Wat een afgang!

Een paar schurken uit Bassie en Adriaan en wat willekeurige drama momenten er in geprutst.

avatar van flyer

flyer

Verhaal begint goed maar naar mate je verder komt is het toch echt een B/C film/serie. Wat een afgang. Er raast een storm over de stad maar niemand vlucht. Alle mensen zitten nog gewoon thuis. ongeloofwaardige film

avatar van domuslucis

domuslucis

Routinematig B product. Je ziet nog net niet de gietertjes met water boven de camera's hangen. Oppervlakkig en weinig spectaculair. Ik sluit mij graag aan bij de vorige beoordeling. Nog 1.5 punt voor het verhaal dan.

avatar van armand 1

armand 1

Zeer slechte film langdradig en geen verhaal.

avatar van erpunited

erpunited

Redelijke film. Redelijke verhaallijn en effecten. Aardig geacteerd. De film wordt wel wat langdradig. Maar al met al een vermakelijke film maar niet geweldig

avatar van Bibelonseberg

Bibelonseberg

Goedkoop gemaakte film dat zag je aan alles. De effecten waren uit de vorige eeuw en men plakte er echte rampfilmpjes zoals overstroomde gebieden overheen. Daarnaast vond ik het verhaal niet erg boeien. Het eind goed al goed is reeds in het eerste half uur te voorspellen. Sommige scenes waren best wel aardig, maar het merendeel slaapverwekkend.

Tarkus

De film is zeer voorspelbaar, maar welke rampenfilm is dat niet, dat zou dus niet het probleem mogen zijn.

Maar de special effects zijn zeker niet van topkwaliteit en je ziet zeer goed wanneer men ze gebruikt, alleen al de schotelantennes, ze lijken wel uit een cartoon te komen.

De acteerprestaties vond ik wel redelijk, alleen de enige naam met wat bekendheid in deze film, Treat Williams, vond ik nog de minst goede.

Maar kom, ik heb me tijdens de 2 uur en 40 minuten dat deze film werkelijk duurt, en geen 4 uur zoals sommige bronnen vermelden, toch niet verveeld.

avatar van Dawny

Dawny

Ik vond het een slechte film. Erg ongeloofwaardig. De ene ellende volgt de andere op. Ook de special effects waren erg nep.

Die verhalen er omheen voegen ook weinig tot niets toe.

avatar van mà'àèç§

mà'àèç§

ik begrijp niet waarom iedereen dit slecht vind, maar ik vond het een mooie film, hij staat zelf in mijn top 10! mooie film, maar niet echt een rampenfilm 4

avatar van Mr. Chiel

Mr. Chiel

Er gebeurt erg weinig qua ramp in deze rampenfilm. Leuk dat je hoort op het nieuws wat er gebeurt qua rampen, maar het in beeld zien zo op zich wel een goed idee zijn... Verhalen er om heen konden me weinig boeien. *2,5

avatar van Scheurleer

Scheurleer

Aardige film, maar wel aan de lange kant. Sommige stukken hadden weggelaten kunnen worden zodat er meer vaart in de film zou zijn gekomen. Nu kabbelde het verhaal rustig door.

avatar van Bantavoer

Bantavoer

Vond hem een goede film. Alleen de lengte is mij te lang, maar verder was de special effects, het verhaal, acteurs goed te doen. Alleen waarop het weer wordt beïnvloed, lijkt mij ver gezocht. Nu heb ik veel rampenfilms gekeken, maar deze zal vast in de top 10 komen bij me. Denk vijfde plaats.

Tarkus

Tarkus schreef:

Opnieuw bekeken, en blijf bij mijn eerste commentaar. Redelijk goede film die zeker niet verveeld.