Hell Hunters (1986)

Verenigde Staten / West-Duitsland
Actie / Horror

geregisseerd door Ernst R. von Theumer
met Maud Adams, Stewart Granger en Candice Daly

Een Nazi-wetenschapper, gezocht als oorlogsmisdadiger, ontwikkelt een spinnenserum dat mensen verandert in fascistische zombies. Speurders die hun leven gewijd hebben aan het opsporen van oorlogsmidadigers doen er alles aan om hem te stoppen.

avatar van zombie
´The jungle makes everything horny, that´s why it is overcrowded with life...´

Zeer vlot geregisseerde pulpfilm, die in eerste instantie wel wat moeilijk uit de startblokken komt, maar éénmaal op gang gekomen blijft de vaart er goed in. De rol van Maud Adams (beter bekend als Octopussy) is betrekkelijk klein (misschien maar goed ook). En het plotje over de fascistische zombies komt helaas niet echt aan bod, want het gaat meer over de jacht op de Nazi-arts. Toch zeker de moeite waard!

debiel, maar vermakelijk... ik zag echter geen horror. De oudgedienden (Granger, Berger) doen het leuk, Maud Adams is een ramp. Gelukkig heeft ze een passend heengaan.