Broadway to Hollywood (1933)

Alternatieve titel: Ring Up the Curtain

1 stem

Muziek

geregisseerd door Willard Mack
met Alice Brady, Frank Morgan en Jackie Cooper

Ted Sr. en Lulu Hackett vormen de entertainers ‘The Hacketts’ en zijn een redelijk succesvol zang- en dansteam. Zij nemen hun zoon Ted Jr. in hun team op en hij is meteen succesvol. Ted krijgt een hoofdrol op ‘Broadway’ aangeboden en hij zorgt er voor, dat zijn ouders bij hem in de show kunnen optreden. Maar Ted Sr. komt er helaas achter, dat ze alleen optreden voor het plezier van hun zoon, maar niet van het publiek. Hij keert daarop samen met Lulu terug naar zijn geboorteplaats. Ondertussen is Ted Jr. getrouwd en hij wordt vader van een zoon, maar hij heeft steeds meer hinder van een drankprobleem.

avatar van Dutchfan
Omdat deze film op het IMDB-site nogal veel kritiek kreeg en een lage waardering,verwachte ik niet zo veel van deze film..
Toch vond ik het een goede film.

Frank Morgan en Alice Brady spelen erg goed,vooral in het tweede gedeelte van de film laten ze fraai acteerwerk zien.

Een hele jonge Mickey Rooney steelt bijna de film met een geweldig tapdance-nummer.

De film gaat over drie generaties artiesten,die zich staande moeten houden in de harde wereld van de showbusiness...Ellende met drank,verkeerde vrouwen en armoede...Hoogte en dieptepunten..alles komt voorbij in deze film.